دانش قهوه, رست قهوه

خرده برشته کاری یا میکرو رستری چیست؟

خرده برشته کاری یا میکرو رستری

در سرتاسر جهان، بازار قهوه تخصصی، به برجسته‌تر شدن ادامه می‌دهد. این امر منجر به تعداد فزاینده‌ای از خرده برشته کاری یا میکرو رستری شده است که قهوه‌های باکیفیت می‌فروشند. اما اصطلاح خرده برشته کاری یا میکرو رستری «Micro Roaster» در واقع به چه معناست؟

بسیاری از این برشته کاری کوچک با حاشیه‌های کمی رست می کنند. از همین رو نیز، تمرکز کاملی بر برشته کردن قهوه با کیفیت بالا و همچنین داشتن هویت برند قوی که برای مصرف کنندگان قهوه موج سوم جذاب باشد، دارند.

اما تعریف روشن و واضح این اصطلاح چیست؟ واقعاً چه چیزی یک خرده برشته کاری یا میکرو رستری را از رستری های متوسط و بزرگتر متمایز می کند و چگونه کار می کنند؟

مشاهده کنید: انواع قهوه های تازه رست ایلیا

خرده برشته کاری یا میکرو رستری چقدر کوچک است؟

اگرچه هیچ تعریف رسمی وجود ندارد، خرده برشته کاری یا میکرو رستری توسط برخی منابع یا بر اساس ظرفیت دستگاهشان یا میزان قهوه ای که برشته می کنند، تعریف می شوند.

خرده برشته کاری یا میکرو رستریبرای تعریف قبلی، برخی می‌گویند که خرده برشته کاری یا میکرو رستری به طور معمول از ماشین‌هایی با ظرفیت ۱ کیلوگرم تا ۳ کیلوگرم استفاده می‌کنند. در مورد دومی، برخی از تعاریف می گویند که یک خرده برشته کاری یا میکرو رستری به هر کسب و کاری برشته کردن قهوه گفته می شود که کمتر از 15 تن قهوه در سال برشته می کند.

استوارت ریتسون مدیر فروش اروپایی قهوه Osito است که در ایالات متحده، بریتانیا و کلمبیا فعالیت می کند.

او می‌گوید: «[به طور کلی،] اگر بیش از 1000 کیلوگرم قهوه در هفته برشته کنید، یک رستری در مقیاس متوسط و بزرگ در نظر گرفته می‌شوید.»

حرکت از برشته کردن خانگی به خرده برشته کاری

طبیعتاً، اندازه کوچکتر یک خرده برشته کاری یا میکرو رستری سؤالاتی را در مورد تفاوت آنها با رسترهای خانگی ایجاد می کند.

رست‌کننده‌های خانگی بیشتر به جای فروش قهوه‌شان، برای استفاده شخصی خود برشته می‌کنند. اگر رست‌کننده‌های خانگی بخواهند دانه‌های خود را بفروشند، باز هم معمولاً حجم‌های کمتری از قهوه را نسبت به خرده برشته کاری برشته می‌کنند. به احتمال زیاد با استفاده از یک سمپل رستر یا دستگاه برشته‌کاری خانگی.

با این حال، برخی از میکرو رستری ها می‌توانند پس از تصمیم‌گیری برای تبدیل شدن به یک کسب‌وکار معتبر، از تنظیمات برشته‌کاری خانگی شروع و توسعه پیدا کنند. این می تواند به معنای انتقال عملیات برشته کردن به یک فضای تجاری بزرگتر برای افزایش حجم برشته باشد.

مطالعه کنید: انتخاب رستر برای کافی شاپ

در مورد نانو روسترها چطور؟

اصطلاحات میکرو رستر و نانو رستر اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما آیا آنها یکسان هستند؟

باز هم، هیچ تعریف رسمی از یک رستر نانو وجود ندارد، اما در بیشتر موارد، آنها اغلب در مقیاس کوچکتر از میکرو رسترها کار می کنند و فضایی بین رسترهای خانگی و میکرو روسترها اشغال می کنند. این شبیه به تعریفی است که ما لات های میکرو و نانو لات های قهوه را تعریف می کنیم، در حالی که لات های نانو اغلب کوچکتر هستند.

به همین دلیل، برشته‌کننده‌های نانو به احتمال زیاد از ماشین‌های کوچک‌تر (مانند سمپل روسترها) استفاده می‌کنند.

اندازه تجهیزات

در نتیجه حجم کمتر برشته کردن، خرده برشته کاری یا میکرو رستری از ماشین‌هایی استفاده می‌کنند که ظرفیت کمتری نسبت به رسترهای تجاری دارند. به عنوان مثال، خرید یک رستر کوچک (بین 1 کیلوگرم تا 3 کیلوگرم ظرفیت) می تواند سرمایه گذاری کارآمدتری برای یک میکرو رستر جدید باشد.

خرده برشته کاری یا میکرو رستریعلاوه بر پایین نگه داشتن هزینه ها با خرید تجهیزات برشته کردن کوچکتر، رسترهای میکرو اغلب در دسته های کوچکتر برای بهبود کنترل کیفیت برشته می شوند. برشته کردن در این دسته‌های کوچک اغلب بینشی را به آنها می‌دهد تا بتوانند پروفایل های خاص تری عرضه کنند.

با این حال، برای اینکه خرده برشته کاری یا میکرو رستری حجم برشته کردن خود را ارتقا دهند، ممکن است نیاز به سرمایه‌گذاری در تجهیزات با اندازه بزرگ‌تر داشته باشند.

استوارت توصیه می کند: «اگر می توانید آن را بخرید، یک برشته کن بزرگتر از آنچه فکر می کنید نیاز دارید بخرید. اگر یک رستر خیلی کوچک بخرید، به احتمال زیاد زمان زیادی را صرف برشته کردن قهوه خواهید کرد و زمانی برای توسعه تجارت خود نخواهید داشت.»

اما توجه به این نکته مهم است که یافتن رستر متناسب با حجم قهوه ای که برشته می کنید، ضروری است.

اکثر سازندگان تجهیزات رستر، رست را با ظرفیت حدود 75 درصد از کل ظرفیت دستگاه توصیه می کنند تا از جریان هوای یکنواخت در کل زمان رست اطمینان حاصل شود. بنابراین برای برخی از میکرو رسترها، این می تواند به معنای استفاده از یک رستر 3 کیلوگرمی باشد، در حالی که برخی دیگر ممکن است تا ظرفیت 5 کیلوگرم نیاز داشته باشند.

مشاهده کنید: انواع لوازم جانبی اسپرسوساز در فروشگاه اینترنتی قهوه ایلیا

شروع یک خرده برشته کاری یا میکرو رستری

از آنجایی که خرده برشته کاری یا میکرو رستری مقادیر کمی قهوه را خریداری و برشته می‌کنند، بیشتر بر کیفیت و قابلیت ردیابی تمرکز می‌کنند. اما بسیاری از فاکتورهای دیگر وجود دارد که باید در هنگام شروع یک خرده برشته کاری در نظر گرفته شود.

توماش لاکا بنیانگذار قهوه BeBerry است یک میکرو رستر در جمهوری چک است. او همچنین یک ارزیاب قهوه دارای مجوز و قهرمان کاپینگ اسلواکی در سال 2018 است.

او توضیح می‌دهد: «[عواملی که باید هنگام راه‌اندازی یک خرده برشته کاری در نظر بگیرید] تا حد زیادی به هدف کلی شما از کسب‌وکار بستگی دارد. اگر در مورد برشته کردن جدی هستید، ایده خوبی است که ابتدا از چند دستگاه رستر دیگر نیز دیدن کنید تا در مورد کل فرآیند بیشتر بدانید.»

او می افزاید: «[با این حال، توجه به این نکته مهم است که] هر کسب و کار ارزش ها، فرهنگ ها و اهداف متفاوتی خواهد داشت.»

خرده برشته کاری یا میکرو رستریبازاریابی و برندسازی نقش مهمی در انتقال اشتیاق شرکت به قهوه و همچنین کمک به انتقال ارزش ها و داستان برند آن دارند.

عملکرد در مقیاس کوچکتر در میکرو رستری ها، عموماً به این معنی است که آنها بر خرید قهوه های باکیفیت با قصد برشته کردن آنها برای یک مشتری کوچک و پرشور تمرکز می کنند. گاهی اوقات می توان این لات ها را مستقیماً از تولید کننده یا از طریق واردکننده ای که با کشاورزان قهوه همکاری نزدیک دارد، خریداری کرد.

این امر باعث شده است که برخی از رست‌کننده‌های خرد مشارکت‌های تجاری بلندمدت با تولیدکنندگان یا تعاونی‌ها ایجاد کنند که اغلب به عنوان قهوه رابطه ای نامیده می‌شود.

در نهایت، این بدان معنی است که علاقه آنها به قهوه هایی که ارائه می دهند باید با مصرف کننده نهایی نیز به اشتراک گذاشته شود.

به‌علاوه، به‌عنوان یک کسب‌وکار کوچک‌تر، داستان‌سرایی برای برشته‌کنندگان خرد ضروری است تا به تدریج یک پایگاه مشتری مستحکم ایجاد کنند.

بسیاری از خرده برشته کاری یا میکرو رستری از موارد بازاریابی فیزیکی مانند بسته‌بندی و کارت‌های چشایی برای بیان داستان خود استفاده می‌کنند. این ممکن است شبیه یک ایده پر جنب و جوش و رنگارنگ به نظر برسد که به وضوح هویت برند را نشان می دهد یا کارت هایی که اطلاعات تکمیلی درباره یک قهوه ارائه می دهند و «داستان» پشت آن را بیان می کنند.

استوارت از پروژه طراحی بسته بندی خود به نام «قهوه بدون عنوان» می گوید. او توضیح می دهد که با هنرمندان محلی برای تولید آثار هنری منحصر به فرد با الهام از تعدادی قهوه انحصاری همکاری کرده است. سپس هر قطعه از آثار هنری روی کیسه چاپ می‌شود که هر کدام نشان دهنده قهوه متفاوتی است.

او می‌گوید: «بسته ها هیچ اطلاعاتی در قسمت جلو ندارند، فقط طراحی دارند. هدف پروژه این بود که قهوه خوب و هنر خوب را گرد هم آورد.»

اهمیت هویت برند

در چند سال گذشته، شاهد تعداد فزاینده‌ای از برندها و کافی‌شاپ‌ها بوده‌ایم که قهوه خودشان را برشته می‌کنند. توماس می‌گوید: «با وجود همه‌گیری کرونا، تعداد دستگاه‌های برشته‌کننده قهوه تخصصی در جمهوری چک در دو سال گذشته رو به افزایش بوده است.»

استوارت نیز موافق است و می‌گوید: «در حال حاضر شروع یک خرده برشته کاری یا میکرو رستری بسیار راحت‌تر است.»

او توضیح می‌دهد: «با برندسازی مناسب و سطح تجربه خوب، به همان میزان سرمایه‌ای که حدود پنج تا ده سال پیش برای راه‌اندازی یک رستری نیاز داشتید، نیاز ندارید. بسیاری از مردم به دلیل داشتن یک کافی شاپ شروع به برشته کردن می کنند، بنابراین حاضر بودند این ریسک را بپذیرند.»

او می‌افزاید: «اما اکنون، تعداد بیشتری از افراد را می‌بینید که با میکرو روستینگ شروع می‌کنند.»

خرده برشته کاری یا میکرو رستریدر نهایت، این می تواند به این معنی باشد که بازار در برخی مناطق اشباع شده است، بنابراین ضروری است که مشاغل قهوه بتوانند از رقبای خود متمایز شوند.

برای رست‌کننده‌های میکرو، این می‌تواند به معنای معرفی منشاهای جدیدتر قهوه یا کمتر شناخته‌شده یا کار با تعداد کمی از مزارع در کشورهای مختلف تولیدکننده قهوه باشد. به طور مؤثر، با ارائه یک تجربه متفاوت، رستری ها می‌توانند نسبتاً رقابتی باقی بمانند، در حالی که همچنان روابط سودمند دوجانبه با تولیدکنندگان ایجاد می‌کنند.

استوارت می‌گوید: «ارائه یک [محصول منحصربه‌فرد که برند شما را متمایز می‌کند] مهم‌ترین چیزی است که اهمیت دارد.»

در نهایت، این بازاریابی و برندسازی است که یکی از مهم‌ترین نقش‌ها را ایفا می‌کند تا به خرده برشته کاری یا میکرو رستری ها در بازار رقابتی کمک کند.

مطالعه کنید: مدرن سازی رستری قهوه ؛ چرا و چگونه؟

میکرو رستری ها چگونه قهوه خود را تهیه می کنند؟

کیفیت قهوه یکی از بزرگترین نکات فروش میکرو رسترها است و به درستی هم همینطور است. آن‌ها اغلب قهوه‌های انحصاری‌تری مانند میکرو لات یا قهوه‌های فرآوری‌شده تجربی می‌خرند و اغلب طیفی از قهوه‌ها را ارائه می‌کنند که بسته به میزان موجودی، می‌آیند و می‌روند.

در مقابل، رسترهای تجاری بزرگ‌تر تمایل دارند تعداد بیشتری از ترکیب های ثابت را ارائه دهند که در تمام طول سال در دسترس هستند.

با این حال، این تمرکز بر ارائه قهوه های منحصر به فرد به این معنی است که خرده برشته کاری یا میکرو رستری ها قهوه را در حجم بسیار کمتری خریداری می کنند. در پاسخ، ما شاهد تعدادی از واردکنندگان قهوه تخصصی بوده ایم که حداقل مقدار سفارش را در سال های اخیر تنظیم می کنند. به عنوان مثال، Ally Coffee و Royal Coffee اکنون کیسه‌ها یا جعبه‌های قهوه سبز کوچک‌تری را ارائه می‌کنند. حتی در برخی موارد به نیم کیلوگرم می‌رسد.

استوارت می‌گوید: «من برخی از برشته‌کنندگان را می‌شناسم که فقط یک منبع را ارائه می‌دهند، زیرا آنها را از رقبا متمایز می‌کند. در Untitled Coffee، ما همیشه قهوه در دسترس نداریم، بنابراین به جای آن، قهوه‌های نسخه محدود را برای چند ماه در یک زمان می‌فروشیم.»

خرده برشته کاری یا میکرو رستریبرخی از میکرو رسترها نیز از طریق مدل‌های تجارت مستقیم کار می‌کنند، به این معنی که قهوه را مستقیماً از واردکنندگان یا تولیدکنندگان خریداری می‌کنند.

توماس می‌گوید: «در سال‌های اخیر، بحث‌های بیشتری در مورد اینکه چگونه تغییرات آب‌وهوایی مؤسسات تحقیقاتی بیشتری را برای توسعه گونه‌های هیبریدی انعطاف‌پذیر سوق می‌دهد، وجود داشته است. این گونه های جدید به طور بالقوه می توانند به یک بازار پریمیوم و خاص برای بسیاری از مصرف کنندگان منجر شوند.»

با این حال، در حالی که ارائه قهوه‌های انحصاری‌تر می‌تواند به افزایش علاقه به یک برند کمک کند، ممکن است از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه‌ترین مدل تجاری برای برخی از میکرو رستری ها نباشد. این به این دلیل است که آنها در حال حاضر در حاشیه های کوچک تری نسبت به رستری های بزرگتر کار می کنند.

وقتی صحبت از مقیاس بندی این مدل می شود، مشکلاتی وجود دارد. در حجم های بالاتر، جذب تغییرات قیمت دشوارتر می شود. علاوه بر این، اندازه بازار به یک نگرانی تبدیل می شود، زیرا ممکن است با نرخ کافی برای حمایت از مقیاس پذیری مداوم رشد نکند.

علاوه بر این، تقاضا از سوی خرده برشته کاری یا میکرو رستری ها برای قهوه‌های انحصاری‌تر می‌تواند کشاورزان را تحت فشار قرار دهد تا تکنیک‌های فرآوری جدیدی را آزمایش کنند که سود کمتری دارند. این ممکن است همیشه در مقیاس کوچک مقرون به صرفه نباشد و به طور بالقوه کسب سود را برای تولیدکنندگان دشوارتر کند.

مقیاس پذیری و رشد ممکن است یک چشم انداز دشوار برای برشته کننده های کوچک باشد. با این حال، در همان زمان، کار کردن در مقیاس کوچکتر به این معنی است که خرده برشته کاری یا میکرو رستری ها می‌توانند انعطاف‌پذیرتر و چابک‌تر باشند و دامنه آزمایش را در جایی که دستگاه‌های برشته‌کننده بزرگ‌تر قادر به انجام آن نیستند، باز می‌کند.

در حالی که سوالات قابل درک در مورد آینده این مدل و چگونگی تکامل آن در آینده وجود دارد، نمی توان انکار کرد که چقدر آنها در صنعت قهوه برجسته و محبوب شده اند.

منبع: Perfect Daily Grind

‫0/5 ‫(0 نظر)

1 دیدگاه در “خرده برشته کاری یا میکرو رستری چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *