دانش قهوه, قهوه و سلامتی

تاثیر قهوه بر پوست

با آلوده شدن هوای بیشتر شهر ها مردم سعی در استفاده از مواد طبیعی و گیاهی برای پاکسازی پوست خود هستند.امروزه تاثیر قهوه بر پوست یک عامل اثبات شده است.با قهوه ایلیا همراه باشید.

تاثیر قهوه بر پوست

 

یکی دیگر از مزایای کافئین که تحت عنوان تاثیر قهوه بر پوست مطرح است استفاده موضعی قهوه است که می تواند خطوط نازک روی پوست شما را صاف کند و پوست پف کرده و سفت می شود.در واقع کافئین مورد استفاده در قهوه و در کرم توسط پوست شما جذب می شود و پوست را صاف می کند.همچنین قهوه و کافئین موجود در آن از رشد سلول های سرطان پوست جلوگیری می کند. محصولات زیبایی که اغلب شامل کافئین هستند می توانند ظاهر شما را بی عیب و نقص کنند.

برخی از خواص استفاده از قهوه و تاثیر قهوه بر پوست عبارتند از :

مبارزه با رادیکال های آزاد

رادیکال های آزاد باعث پیری زودرس پوست می باشد.رادیکال های آزاد باعث ایجاد چین و چروک و لک و کاهش انعطاف پذیری پوست می شوند که آنتی اکسیدان موجود در کافئین قهوه می تواند به این رادیکال های آزاد حمله و آنها را از بین ببرد و بطور کلی پوست شما را بهبود بخشد.به همین دلیل است که کافئین قهوه به طور گسترده ای در کرم های ضد پیری و انواع لوسیون استفاده می شود.استفاده موضعی از قهوه می تواند چین و چروک ها از بین ببرد و باعث صاف شدن پوست شما شود.

ضد التهاب

کافئین موجود در قهوه دارای خواص ضد التهابی است و در کاهش التهاب و قرمزی پوست شما موثر است و به همین دلیل در کرم های ضد التهابی از آن استفاده می شود.

درمان تیرگی زیر چشم

تیرگی زیر چشم می تواند توسط عوامل مختلف از جمله  از دست دادن آب بدن، آلرژی ها، کمبود خواب و یا ژنتیک ایجاد شود.کافئین نمی تواند تیرگی های ارثی زیر چشم را بهبود بخشد. خواص ضد التهابی آن در کاهش پف کردگی و التهاب همراه با تیرگی زیر چشم سودمند است.کافئین همچنین تجمع خون در زیر چشم شما را که منجر به سایه های تاریک می شود کاهش می دهد.

کاهش سلولیت

تحقیقات در دانشگاه سائو پائولو ثابت کرده است که استفاده از کرم پوست حاوی کافئین باغث می شود اندازه سلول های چربی سلولیت 17٪ کاهش یابد. راه دیگر برای استفاده از کافئین این است که در خانه مقداری قهوه را به طور منظم به صورت ماسک روی پوست خود قرار دهید.

درمان گل سرخیان

کافئین موجود در قهوه رگهای خونی که باعث قرمزی وگرگرفتگی صورت ( گلسرخیان ) می شوند را کاهش میدهد و این یک درمان ایده آل برای این بیماری است.همچنین کافئین ادرارآور است و از گرگرفتگی در اثر نور خورشید جلوگیری می کند.

بازسازی خسارت ناشی از اشعه uv خورشید

برخی از کارشناسان بر این باورند که در حال حاضر کافئین موجود در قهوه می تواند آسیب ناشی از اشعه UV به پوست را بازسازی کند. آنتی اکسیدان هایی که در قهوه وجود دارند یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان برای محافظت از پوست شما از اشعه های مضر UV است که یکی از عوامل عمده (همراه با استرس و آلودگی های زیست محیطی) برای پیری زودرس می باشد. مصرف موضعی عصاره قهوه می تواند عوارض قرار گرفتن در معرض اشعه UV که باعث پیری زودرس است را از بین ببرد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *