دانستنی های قهوه, دانش قهوه

انواع قهوه بوربن؛ راهنمای تولیدکنندگان و برشته‌کنندگان

انواع قهوه بوربن

قهوه عربیکا در تولید قهوه تخصصی دارای سهم زیادی است و زیرگونه قهوه بوربن یکی از انواعی است که در مرکز توجه قرار دارد. سازمان تحقیقات جهانی قهوه حتی از آن به عنوان «یکی از مهم ترین گونه های فرهنگی و ژنتیکی در جهان» یاد می کند. چه به فکر تولید آن باشید و چه آن را برشته کنید، درک اینکه این تنوع از کجا می آید – و برای رشد به چه چیزی نیاز دارد – فهم شما را از آن عمیق تر می کند.

حال در این مقاله به قهوه بوربن و جزئیات این زیرگونه جالب و محبوب می پردازیم.

زیرگونه قهوه بوربن چیست؟

سازمان تحقیقات جهانی قهوه، گونه بوربن (Bourbon) را به عنوان یک گیاه بلند و متوسط با نوک برگ سبز توصیف می کند که پتانسیل تولید قهوه با کیفیت خوب در ارتفاعات بالا را دارد. این زیرگونه یک جهش طبیعی از گیاه عربیکا است که قرن‌هاست در اتیوپی به‌طور وحشی رشد کرده است.

مشاهده کنید: انواع قهوه در فروشگاه اینترنتی قهوه ایلیا

در نتیجه حمل و نقل و مهاجرت، تایپیکا و بوربن ابتدا در یمن کشت شدند. در قرن هجدهم، تایپیکا توسط هلندی‌ها به آسیای جنوب شرقی منتقل شد، در حالی که فرانسوی‌ها بوربن را به ایل بوربون، جزیره‌ای در سواحل ماداگاسکار منتقل کردند. در قرن نوزدهم، مبلغان فرانسوی شروع به معرفی بوربن در سراسر آفریقا و قاره آمریکا کردند.

انواع قهوه بوربنHanna Neuschwander مدیر ارتباطات در World Coffee Research است. سازمانی که به رشد، حفاظت و افزایش منابع قهوه با کیفیت و همچنین بهبود معیشت تولیدکنندگان می پردازد. او در مورد نقش انواع قهوه بوربن در قهوه تخصصی و آینده آن می گوید که بوربن نقش مهمی در تاریخ قهوه ایفا کرده است، اما ممکن است بخشی از آینده آن نباشد. او به من توضیح می‌دهد که «با توسعه زیرگونه های جدیدی که ویژگی های زراعی بهتر و همچنین کیفیت عصاره بالاتری دارند، احتمالا بوربن به حاشیه رانده شود».

البته این بدان معنا نیست که قهوه بوربن لزوماً منسوخ می شود، زیرا او می گوید که توسط کسانی که می توانند روی آن به عنوان یک محصول تخصصی تمرکز کنند و به بازارهای قهوه تخصصی دسترسی دارند، به رشد خود ادامه خواهد داد.

نکاتی برای تولید کنندگان

کارلوس مندز فلورس تولید کننده Geca Coffee است که در السالوادور به کشاورزی و صادرات قهوه تخصصی می پردازد. او می‌گوید که بوربن گونه‌ای مستعد بیماری است که برای حفظ سلامتی خود نیاز به فداکاری و مراقبت دارد و شرایط رشد ایده‌آل آن در السالوادور رشد در سایه است، زیرا گیلاس‌ها را قادر می‌سازد تا به درستی بالغ و در زمان مناسب چیده شوند. هرچند این کار معمولا منجر به بازدهی کمتر، اما کیفیت بالاتر می شود.

برای تولیدکنندگانی که به دنبال معرفی این زیرگونه هستند، کاشت در سایه فاکتور مهمی است، زیرا می تواند از بیماری جلوگیری کند و کیفیت را افزایش دهد. این کار می تواند دما را پایین و پایدار نگه دارد، به طور بالقوه نیاز به کود را با تثبیت نیتروژن در خاک کاهش می دهد و اجازه می دهد قهوه به آرامی بالغ شود. در صورتی که این شرایط طبیعی برای آن مهیا بود، باید به «درمان تغذیه‌ای و بهداشتی» بوربن برای حفظ بهره‌وری نیز توجه کرد.

پس از برداشت قهوه بوربن، روش های تخمیر مورد استفاده برای پردازش آن باید با دقت انتخاب شود، زیرا می تواند بر ویژگی ها و امتیاز کاپینگ آن تأثیر بگذارد. فابیان تورس مدیر کافه لا مورلیا، یک شرکت کلمبیایی تولید و فرآوری قهوه است. او می‌گوید که برخی از بهترین بوربن‌های او «به‌طور طبیعی پردازش می‌شوند»، اما هشدار می‌دهد که فرآیند تخمیر مورد استفاده باید «نیازهای مشتریان بالقوه» را در نظر بگیرد، زیرا هر کدام کیفیت‌ها و ویژگی‌های متفاوتی را برجسته می‌کنند.

مطالعه کنید: راهنمای دمای دانه و نمودار رست قهوه

به عنوان مثال، قهوه بوربن فرآوری شده به روش طبیعی یا عسلی در شرایط آب و هوایی خشک رشد می‌کنند. بوربن همچنین می‌تواند برای فرآیند تخمیر دوبار شسته شده یا مضاعف مناسب باشد. هرچند این امر به زمان و کار بیشتری نیاز دارد.

فرآوری قهوه بوربنسایر ملاحظات برای تولیدکنندگان شامل بیماری های قهوه و تغییرات آب و هوایی است که می تواند آفات و بیماری های خاصی را نیز به وجود آورد. کارلوس اشاره می‌کند که بحران زنگ قهوه در سال 2012 بر تولیدکنندگان قهوه بوربن در کلمبیا تأثیر گذاشت و باعث شد برخی شروع به کشاورزی سایر محصولات کنند. افزایش دما و الگوهای نامنظم باران نیز می تواند منجر به برداشت غیرقابل پیش بینی و رسیدن زودرس گیلاس قهوه شود که نیاز به نظارت دارد.

اگر تولیدکنندگان مایل به رویارویی با این چالش‌ها و مراقبت بیشتر از تولید بوربن خود باشند، کارلوس و فابیان هر دو اذعان می‌کنند که تولید آن می‌تواند سودآور باشد.

تغییرات قهوه بوربن

انواعی از پروفایل‌های منطقه‌ای و جهش‌های رنگی بوربن وجود دارد که مورد دوم در زمان بلوغ در بین بوربن‌های مختلف رخ می‌دهد. کشورهای آفریقای شرقی مانند رواندا و بوروندی برای کشت این زیرگونه شناخته شده اند، زیرا ارتفاعات بالا و خاک های آتشفشانی و غنی از نیتروژن آن ها ویژگی های شیرین و بادی غلیظ بوربن را افزایش می دهند.

کشورهای آمریکای لاتین مانند السالوادور، گواتمالا، هندوراس و پرو هنوز قهوه بوربن را کشت می کنند. السالوادور عمدتاً بوربن قرمز، زرد و نارنجی تولید می کند. فابیان می گوید که این بوربن ها به طور ایده آل در سایه رشد می کنند و این امر به گیلاس اجازه می دهد کاملاً رسیده شود تا بتوان آنها را در بلوغ کامل برداشت کرد. او همچنین می‌گوید که بوربن صورتی از کلمبیا سرچشمه می‌گیرد و به طور کلی یک امتیاز خوب، بهره‌وری خوب و سازگاری آسان ارائه می‌دهد.

وقتی صحبت از تفاوت رنگ ها می شود، هانا توضیح می دهد که تفاوت اصلی بین زرد و قرمز بوربن این است که زرد یک ویژگی مغلوب دارد در حالی که قرمز یک ویژگی غالب دارد. با این حال، او اذعان می کند که در مورد تنوع رنگ در بوربن ها و سایر انواع، سؤالات بیش از پاسخ هاست.

انواع قهوه بوربن : راهنمای تولیدکنندگان و برشته‌کنندگانEnsei Neto یک مشاور قهوه در The Coffee Traveler، یک سایت عمومی اطلاعات قهوه است. او توضیح می دهد که برای او اغلب تمایز بین رنگ ها در طعم و مزه قابل توجه است. او می‌گوید که بوربن‌های زرد مقدار قابل توجهی فروکتوز دارند که یک فنجان شیرین و آبدار ایجاد می‌کنند، در حالی که بوربن‌های قرمز و صورتی مقدار قابل‌توجهی گلوکز دارند و بادی بهتر و فنجان ابریشمی‌تری ایجاد می‌کنند.

مشاهده کنید: محصولات صنعتی قهوه ایلیا

برشته کردن و سرو انواع قهوه بوربن

انسی توضیح می دهد از آنجایی که گونه بوربن متراکم، دارای گلوکز بالا و با ترکیب شیمیایی پیچیده است، در هنگام برشته کردن نیاز به مراقبت دارد. برشته‌کننده‌ها می‌توانند با کنترل دمای شارژ در ابتدای رست کردن، این کار را مدیریت کنند تا کیفیت شیرینی و بادی ابریشمی بوربن – یا سطح برشته مورد نظر را ایجاد کنند. رست دسته‌های کوچک در دمای شارژ بالاتر برای مدت کوتاه‌تر برای تولید دانه های متراکم‌تر ایده‌آل است.

وقتی نوبت به ارائه این گونه به مشتریان می رسد، باریستاها باید بدانند که روش های مختلف دم کردن، کیفیت های متفاوتی را از بوربن استخراج می کنند. فابیان توضیح می‌دهد که روش‌های دم کردن نیز باید مختص نیاز مشتری باشد. دو روش دم کردنی که می‌توانند به نشان دادن بهترین ویژگی‌های بوربن کمک کنند، کمکس و فرنچ پرس هستند. کمکس یک فنجان شفاف ایجاد می کند که شیرینی و پیچیدگی بوربن را حفظ می کند، در حالی که فرنچ پرس بادی ابریشمی و کرمی آن را تقویت می کند.

بوربن ها پتانسیل تولید یک فنجان قهوه باورنکردنی را دارند. با این حال، واضح است برای اینکه تولیدکنندگان بتوانند آن را با موفقیت رشد دهند، زمان و مراقبت بیشتری باید در این فرآیند صرف کنند. این نوع دقت در طول فرآیند برشته کردن نیز مورد نیاز خواهد بود.

منبع: Perfect Daily Grind

‫0/5 ‫(0 نظر)

1 دیدگاه در “انواع قهوه بوربن؛ راهنمای تولیدکنندگان و برشته‌کنندگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *