قهوه و سلامتی, دانش قهوه

اعتیاد به قهوه و شش راهکار مهم برای غلبه بر آن

اعتیاد به قهوه و شش راهکار مهم برای غلبه بر آن

در این مطلب “دیوید آی.” (David I.) به ما شش راهکار مهم در مورد غلبه بر اعتیاد به قهوه را می‌آموزد. دیوید آی بنیانگذار سایت CoffeeFacts.Org است. او عاشق نوشیدن قهوه است و تقریبا هر نوع قهوه‌ای –از سبک‌ترین تا غلیظ‌ترین و از هر نوع آن- را دوست دارد. راهکار غلبه بر اعتیاد به قهوه از سوی او می‌تواند واقعا عملی باشد.

اعتیاد به قهوه و شش راهکار مهم برای غلبه بر آن

شش راهکار مهم برای غلبه بر اعتیاد به قهوه

شاید شما هم همانند صدها هزار نفر از دیگر مردم سراسر دنیا در حال مبارزه با اعتیاد به قهوه هستید و می‌خواهید این عادت خود را ترک کنید. ترک اعتیاد به هر چیزی از جمله قهوه به راحتی امکان‌پذیر نیست و احتمالا باید بارها برای رسیدن به موفقیت تلاش کنید. من از سن دوازده سالگی نوشیدن قهوه را شروع کردم. در نهایت، بیست سال بعد از آن توانستم اعتیاد به قهوه را کنار بگذارم. برای این که در این کار موفق شوم، تعدادی تکنیک ساده را به کار گرفتم. در این‌جا می‌خواهم این روش‌ها را به شما نیز آموزش دهم.

اعتیاد به قهوه و شش راهکار مهم برای غلبه بر آن

شماره 1: دارای یک نگرش ذهنی درست باشید

شاید اکنون در مرحله‌ای قرار دارید که فکر می‌کنید بهتر است نوشیدن قهوه را کنار بگذارید. احتمالا در چنین مرحله‌ای کار پیش روی شما بسیار ترسناک به نظر می‌رسد. شاید پیش از این هم برای ترک اعتیاد به قهوه تلاش‌هایی داشته‌اید که در نهایت با شکست مواجه شده‌اند. آن‌چه که اکنون باید در نظر داشته باشید، این است که این کار برای شما امکان‌پذیر است، کما این که هر روز افراد بسیار زیادی در سراسر دنیا موفق به این کار می‌شوند. هنگامی که می‌خواهید بر اعتیاد به قهوه غلبه کنید، ذهنیت شما فراتر از هر عامل دیگری عمل می‌کند.

اعتیاد به قهوه و شش راهکار مهم برای غلبه بر آن

شماره 2: به یک‌باره مصرف قهوه را قطع نکنید

یکی از روش‌هایی که بیشتر مردم برای غلبه بر اعتیاد به قهوه از آن بهره می‌گیرند، این است که به یک‌باره مصرف قهوه را ترک می‌کنند. با این حال، من این روش را به شما توصیه نمی‌کنم. دلیل این سخن، این است که با چنین کاری نشانه‌های عدم مصرف قهوه نظیر بی‌خوابی، اضطراب و سردرد شدت پیدا می‌کند. علاوه بر این، با این کار شما احتمال خطر ابتلای دوباره به مصرف بیش از حد قهوه را در خود افزایش می‌دهید.

اعتیاد به قهوه و شش راهکار مهم برای غلبه بر آن

شماره 3: به آرامی قهوه را کنار بگذارید

اگر برای مثال شما پنج فنجان قهوه در روز می‌نوشید، ترک قهوه را می‌توانید با کاهش دادن آن به چهار فنجان در روز آغاز کنید. هنگامی که به این سطح رسیدید، تلاش کنید آن را به سه فنجان برسانید. پس از آن هم به دو فنجان و بعد به یک فنجان قهوه در روز برسید و در نهایت، آن را کنار بگذارید. من این روش به آرامی ترک کردن قهوه را می‌پسندم، زیرا باعث ایجاد شوک برای سیستم بدن شما نمی‌شود. به این ترتیب، نشانه‌های ترک اعتیاد به قهوه بروز کمتری پیدا می‌کنند و رنج شما بابت این مسئله کاهش می‌یابد.

اعتیاد به قهوه و شش راهکار مهم برای غلبه بر آن

شماره 4: فنجان قهوه خود را رقیق کنید

شاید شما هم مثل من اعتقاد داشته باشید که صبح‌ها، هیچ چیزی خوشمزه‌تر و روح‌بخش‌تر از یک فنجان قهوه خوب و غلیظ نیست. با این حال، اگر در ابتدای راه برای غلبه بر اعتیاد به قهوه هستید، یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که هنگام تهیه فنجان قهوه خود، پودر قهوه کمتری استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر پیش از این برای هر فنجان قهوه، سه قاشق غذاخوری قهوه دم می‌کردید، اکنون می‌توانید آن را به دو قاشق غذاخوری کاهش دهید. به تدریج از این میزان هم کم کنید. با استفاده از قهوه با کیفیت بالا می‌توانید در حالی که قهوه خود را رقیق‌تر می‌کنید، همچنان طعم آن را در حد معین و قابل‌ قبولی نگه دارید.

اعتیاد به قهوه و شش راهکار مهم برای غلبه بر آن

شماره 5: خرید قهوه برای خانه خود را متوقف کنید

یکی دیگر از ایده‌های عالی برای ترک قهوه این است که به هنگام رفتن به سوپرمارکت، از خرید قهوه برای خانه خود بپرهیزید. زمانی که قهوه را به خانه راه نمی‌دهید، موقعیت بسیار خوبی جهت ترک اعتیاد به قهوه برای خود به وجود می‌آورید.  یک ایده عالی این است که به طور کلی، نوشیدن قهوه در خانه را متوقف کنید. شما می‌توانید گاهی که با دوستان خود بیرون می‌روید، قهوه بنوشید. یکی از مزایای چنین کاری این است که فنجان قهوه‌‌ای که گاهی می‌نوشید، بسیار لذت‌بخش‌تر از فنجان‌های قهوه‌ای است که به طور معمول هر روز صبح نوش جان می‌کردید.

[idea] آیا قهوه اعتیاد آور است یا فقط باعث وابستگی می‌شود ؟ [/idea]

شماره 6: جایگزین‌هایی خوب برای قهوه پیدا کنید

نوشیدن یک فنجان قهوه برای صبحانه، همانند مراسمی آئینی برای بسیاری از مردم به شمار می‌رود. چشیدن یک نوشیدنی گرم بعد بیدار شدن از خواب، یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها است. یک کاری که می‌توانید برای ترک اعتیاد به قهوه انجام دهید، این است که یک جایگزین خوب برای آن پیدا کنید. افراد بسیاری از آب میوه یا چای به عنوان جایگزین قهوه استفاده می‌کنند. یکی از تکنیک‌هایی که من هر روز از آن بهره می‌گیرم، این است که یک فنجان چای سیاه پر رنگ سیاه قوی با دو عدد چای کیسه‌ای لیپتون تهیه می‌کنم. پس از اشباع شدن فنجان چای، دو قاشق چای‌خوری شکر و مقدار زیادی شیر به آن اضافه می‌کنم. شیر و شکر کمک می‌کند تا ترشی چای کم شود و طعم بسیار خوشمزه‌ای پیدا کند. علاوه بر این، با این کار می‌توانم کافئین مورد نیاز بدنم را تا حد زیادی تامین کنم.

اعتیاد به قهوه و شش راهکار مهم برای غلبه بر آن

امیدوارم که این راهکارهایی که پیشنهاد دادم، به شما برای ترک اعتیاد به قهوه کمک کند. هنگامی که به تدریج قهوه را ترک کنید، جایگزینی مناسب برای آن بیابید و گاهی اوقات نیز یک فنجان قهوه بنوشید، احساس می‌کنید که سالم‌تر و شاداب‌تر شده‌اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *