دانستنی های قهوه, دانش قهوه

آیا نیازی به تمیز کردن ماگ و فنجان قهوه هست ؟

آیا نیازی به تمیز کردن ماگ و فنجان قهوه هست ؟

آیا شما هر روز بعد از هر بار نوشیدن قهوه ، فنجان یا ماگ خود را می‌شویید ؟ شاید این کار بیهوده باشد . بنابر مجله‌ی وال استریت ، نیازی نیست بعد از هر بار مصرف قهوه فنجان خود را بشویید مکر این که آن را با فردی دیگر به اشتراک گذاشته باشید و یا اینکه داخل قهوه خود از شکرو خامه استفاده کرده باشید . حال سوالی که پیش می‌آید این است که آیا واقعا نیازی به این کار نیست ؟

بهترین روش برای تمیز کردن جرم های قدیمی قهوه از فنجان و قوری

به گفته‌ی جفری استارک ، متخصص بیماری‌های درونی در دانشگاه بایلور ( Baylor College of Medicine ) ، در مجله‌ی وال استریت ، با این که ماگ‌ یا فنجان قهوه جرم می‌گیرد اما مشکلی پیش نمی‌آید چون آنها مربوط به خودشماست . این جرم‌ها حتی اگر شما بیمار هم باشید هیچ مشکلی برای شما پیش نخواهد آورد اگر شما دوباره از همان فنجان که قبلا بیمار بوده‌اید و در آن قهوه نوشیده اید استفاده نمایید. پروفسور استارک می‌گوید تعداد ویروس‌هایی که بتوانند بیشتر از یک ساعت بر روی جسمی بدون جان زنده بمانند بسیار کم است.

آیا نیازی به تمیز کردن ماگ و فنجان قهوه هست ؟

در واقع به گفته‌ی استارک ، شستن فنجان به صورت روزانه ممکن است برای شما مضر هم باشد مخصوصا زمانی که از یک اسفنج بسیار قدیمی استفاده کنید. اسفنج در یک محیط تمامی میکروب‌ها و باکتری‎‌های آن محیط را به خود جذب کرده و دارای بیشترین حد باکتری در خود است.

آیا نیازی به تمیز کردن ماگ و فنجان قهوه هست ؟

بسیاری از مردم در مورد اینکه از ماگ و فنجان جرم گرفته قهوه بنوشند نگران‌اند اما نباید در این مورد زیاد نگران بود . البته این به معنی نشستن ماگ یا فنجان خود نیست . بهتر است هر از چند گاهی فنجان و ماگ خود را با یک اسفنج جدید و تازه بشویید.

البته در اینجا یک موضوع دیگر نیز پدیدرا خواهد شد و آن تاثیرات اجتماعی نشستن ماگ قهوه است. به نظر شما همکارانتان در دفتر کار از دیدن یک ماگ نشسته و جرم گرفته خوشحال خواهند شد ؟ شستن یک ماگ بیشتر از چند دقیقه زمان نخواهد برد و کار بسیار ساده ایست. با این که تمیز نکردن ماگ از نظر فنی هیچ اشکالی ندارد اما درک افرادی که این کار را انجام می‌دهند سخت است.  

آیا نیازی به تمیز کردن ماگ و فنجان قهوه هست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *