قهوه و سلامتی, دانش قهوه

آیا قهوه باعث رفلکس اسیدی معده می‌شود ؟

برخی از مردم بعد از نوشیدن یا خوردن غذاها و نوشیدنی‌های اسیدی و چاشنی دار، ممکن است کمی سوزش در بالای معده خود حس کنند اما در برخی دیگر این سوزشها به حدی است که تا گلوی فرد حس می‌شود. این دسته افراد دچار مشکلات خاصی هستند . دسته دوم اگر قهوه مصرف کنند ممکن است حالت رفلکس آنها تشدید شود.

آیا قهوه باعث رفلکس اسیدی معده می‌شود ؟

قهوه اسیدی

ذات قهوه به طور طبیعی اسیدی است. این اسید طبیعی حاوی آنتی‌اکسیدان های بسیار قوی است و برای بدن بسیار مفیداند.

با این حال سیستم گوارش بسیاری از مردم نمی‌تواند اسید قهوه را حضم کند و بعد از نوشیدن قهوه ، سوزشی در بالای معده خود حس خواهند کرد که ممکن است تا بالای گلو آنها حس شود.

7 روش برای جلوگیری از رفلکس اسیدی قهوه

  • استفاده از قهوه با اسیدیته کمتر

برخی از برندهای قهوه ، در فراِندهای تهیه قهوه خود از روشهایی استفاده می‌کنند که باعث می‌شود قهوه دارای اسیدیته کمتری تولید شود ولی در عین حال تمامی خواص عطری و طعمی خود را حفظ نماید. با رست بسیار آهسته می‌توان اسیدیته قهوه را تا حد زیادی کاهش داد.

روشی دیگر نیز برای کاهش اسیدیته قهوه توسط برندهای خاصی استفاده می‌شود که با حذف لایه مومی حالت قهوه در رست این مهم به دست می‌آید.  محصول نهایی عطر و طعم خود را حفظ می‌کند اما رایحههای نهایی تولید شده در فنجان آن کمتر است.

آیا قهوه باعث رفلکس اسیدی معده می‌شود ؟

  • استفاده ازقهوه تیره تر

قهوه‌ها با درجه رست تیره تر اسیدیته کمتری دارند. چرا که قهوه در درجات بالاتر گرما ، اسیدیته خود را به طور تقریبی از دست می‌دهد. بنابراین ترکیب‌هایی که قهوه تیره تر در آنها وجود دارد اسیدیته کمتری دارند.

آیا قهوه باعث رفلکس اسیدی معده می‌شود ؟

  • استفاده از قهوه‌های رشد شده در ارتفاع کم

قهوه‌هایی که درختچه آنها در ارتفاعات کمتر رشد کرده‌اند ، اسیدیته کمتری نسبت بهنمونه‌های کوهستانی تر قهوه دارند. اطلاع از نواحی رشد قهوه مصرفی شما ممکن است از بیدار شدن شما به دلیل سوزش دل در ساعات میانی شب جلوگیری کند.

آیا قهوه باعث رفلکس اسیدی معده می‌شود ؟

  • استفاده از کاهش دهنده‌های اسید

یکی از روش‌های کاهش اسید در معده استفاده از مواد شیمیایی کاهش اسید است. برای مثال محصولی به نام تامر قهوه وجود دارد که بعد یا قبل از تهیه قهوه به آن اضافه شده و حدود 90 درصد از اسیدیته قهوه را کاهش می‌دهد.

آیا قهوه باعث رفلکس اسیدی معده می‌شود ؟

  • استفاده از قهوه دم سرد

شاید شما نیز به قهوه دم سرد علاقه داشته باشید. این نوشیدنی یکی از محبوب ترین نوشیدنی‌های قهوه برای علاقه مندان به قهوه است. قهوه دم سرد اسیدیته و تلخی بسیار کمتری نسبت به قهوه گرم دارد. قهوه دم سرد به دلیل استفاده آب سرد به جای آب گرم ، باعث عصاره گیری کمتر اسیدهای قهوه می‌شود. درنتیجه قهوه دم سرد حدودا 70 درصد اسیدیته کمتری نسبت به قهوه معمولی دارد.

آیا قهوه باعث رفلکس اسیدی معده می‌شود ؟

[alert style=”success”] قهوه دَمِ سرد ( Cold Brew Coffee ) ساده و صبور [/alert]

  • استفاده از پوسته تخم مرغ

به نظر عجیب می‌آید که از پوسته تخم مرغ استفاده کرد. اما استفاده از وسته تخم مرغ درتهیه قهوه علاوه بر کاهش اسیدیته قهوه ، تلخی قهوه را نیز کاهش می‌دهد.

یک یا دو عدد پوسته تخم مرغ که کاملا تمیز شده و هیچ تخم مرغی دیگر به آن نیست را درون کاسه بریزید و آنها را به خوبی خرد نمایید. پوسته‌های تخم مرغ را درون قهوه ساز خود قرار دهید در کنار پودر قهوه و سپس قهوه را به روش همیشگی تهیه نمایید.

آیا قهوه باعث رفلکس اسیدی معده می‌شود ؟

  • استفاده از مقدار کمی نمک

نمک را معمولا برای کاهش تلخی قهوه و ایجاد رایحه‌های بهتر به پودر قهوه یا فنجا قهوه اضافه می‌کند اما این کار ابعث می‌شود اسید قهوه نیز کاهش یابد. این روش در زمان‌هایی که هیچ روش دیگری در دسترس نیستند میتوان استفاده کرد اما در مقادیر بسیار کم. می‌توان یک شانزدهم قاشق مرباخوری را به فنجان قهوه خود بیافزایید.

آیا قهوه باعث رفلکس اسیدی معده می‌شود ؟

4 دیدگاه در “آیا قهوه باعث رفلکس اسیدی معده می‌شود ؟

  1. علیرضا حسینیان گفت:

    با سلام
    ریفلاکس معده صحیح است نه رفلکس

    1. محسن مداحی گفت:

      خیر رفلکس صحیحه .Reflux

  2. متین گفت:

    سلام دوست عزیز
    ممنون از مقاله خوبتون
    کلمه reflux در فارسی به معنی “پس زدن خوراك از معده به مرى” به صورت ریفلاکس خونده میشه
    کلمه reflex در فارسی به معنی “بازتاب، واکنش یا عکس العمل” به صورت رفلکس خونده میشه
    در این مورد کلمه ریفلاکس صحیح تر به نظر می رسه.

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام بر شما . بله حق با شماست و دقیقا درست میفرمائین. ولی در نهایت هیچ تاثیری در اصل موضوع و مقاله نخواهد داشت. با سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *