دانستنی های قهوه, دانش قهوه

آیا تا به حال به قهوه خود پودر کلاژن اضافه کرده اید ؟

کلاژن‌ یکی از فراوان‌ترین پروتئین‌ها در بدن است و بخش بزرگی از پوست، مو و ناخن‌ها را می‌سازد. از لحاظ فنی یک پلی پپتید کلاژن ، شامل تلفیقی از اسیدهای آمینه مانند پرولین و گلیسین است، که در همه‌ی بافت‌های همبند در بدن وجود دارد .در سالهای اخیر از کلاژن داخل دسرهایی مانند ژله استفاده می‌کنند. پودر ژلاتین یکی از فرآورده‌های کلاژن دار است . اضافه کردن کلاژن به قهوه یکی از راه‌های سالم‌تر سازی قهوه است. از جهتی ژلاتین هیچ عطر و طعم خاصی ندارد و از طرف دیگر برای سلامتی بدن و همچنین باز سازی استخوانهای بدن بسیار مفید است.

آیا تا به حال به قهوه خود پودر کلاژن اضافه کرده اید ؟

پودر کلاژن چیست ؟

کلاژن‌ نوعی ساختار پروتئینی است که درون پوست ، استخوان ، تاندون و مفصل جانوران و انسانها یافت می‌شود . کلاژن‌ مهمترین و مفید ترین پروتئین موجود در بدن انسان تلقی می‌شود . کلاژن‌ یک اسید آمینه با زنجیره بلند و فراوان‌ترین پروتئین در بدن است. از اسیدهای آمینه‌ی منحصر به فردی مانند گلیسین، پرولین، هیدروکسی و آرژنین تشکیل شده و در طبیعت منحصرا در بافت حیوانی، به خصوص استخوان‌ها و بافت همبند یافت می‌شود. مسئول خاصیت ارتجاعی پوست و قدرت مو و ثبات بافت همبند است. در واقع، پروتئین کلاژن تا ۳۰ درصد از کل پروتئین بدن و ۷۰ درصد از پروتئین پوست را می‌سازد.

آیا تا به حال به قهوه خود پودر کلاژن اضافه کرده اید ؟

 تولید کلاژن‌‌ طبیعی بدن با افزایش سن کاهش می‌یابد و بسیاری از عوامل مانند سبک زندگی مدرن (مانند استرس، رژیم غذایی نامناسب، عدم تعادل سلامت روده، و غیره) می‌تواند توانایی بدن در ساخت کلاژن‌‌ را کاهش دهد . شما می‌توانید پودر کلاژن‌ را به راحتی به نوشیدنی‌های گرم خود اضافه نمایید تا این کمبود را به خوبی جبران نمایید.

نحوه استفاده از پودر کلاژن

همانطور که گفتیم پودر کلاژن‌ برای بدن و استخوان بندی آن بسیار مفید است. استفاده از پودر کلاژن‌ بسیار ساده است به گونه‌ای که فقط می بایست آن را داخل نوشیدنی گرم ، قهوه و اسموتی اضافه کرد و از آن لذت برد . البته مقدار این پودر کاملا بسته به علاقه خودتان دارد . نیازی نیست مقدار زیادی پودر کلاژن‌ داخل نوشیدنی خود بریزید و فقط یک قاشق مرباخوری کافی است.

آیا تا به حال به قهوه خود پودر کلاژن اضافه کرده اید ؟


همیشه شادابی بعد از چشیدن تلخی است. با قهوه ایلیا همراه باشید…

3 دیدگاه در “آیا تا به حال به قهوه خود پودر کلاژن اضافه کرده اید ؟

  1. محمد گفت:

    سلام

    پودر کلاژن چه برندی از کجا تهیه کنیم؟
    ممنون

  2. آرمین گفت:

    با سلام. لطفاٌ اطلاعات وارد شده را اصلاح کنید چرا که اصلا تعریف شما از کلاژن غلط است و این نشان دهنده این است که با افراد با سوادی در این زمینه مشورت نکرده اید. بهتر بود از یک فرد با تجربه و تخصص در این زمینه مشورت میکردید.

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام دوست عزیز. تمامی مطالب از منابع موثق علمی انگلیسی زبان ترجمه و داخل سایت قرار داده می شود. اگر علم شما فراتر از این منابع هست ممنون میشم راهنمایی کنید تا متن اصلاح شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *