طرز تهیه انواع دسر و نوشیدنی, آموزش

طرز تهیه لاته دارچین ( Cinnamon Latte )

لاته دارچین یکی از نوشیدنی‌های خوش طعم و عطر بر پایه‌ی قهوه اسپرسو می‌باشد . دارچین یکی از ادویه‌های پر خاصیت و بسیار خوشبو است که در غذاها و انواع چای و قهوه استفاده می‌شود . به دلیل طبع گرم دارچین ، این ادویه در فصول سرد سال بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند علاوه بر خواصی که دارد بدن شما را گرم نگه دارد . قهوه نیز خواص درمانی بسیاری را دارد که شما می‌توانید در بخش قهوه و سلامتی از خواص فوق‌العاده آن مطلع شوید . حالا می‌توانید خودتان تصور کنید ترکیب این دو ماده‌ی پرخاصیت چه نوشیدنی بینظیری را برای شما به ارمغان خواهد آورد .

در ادامه با آموزش طرز تهیه این نوشیدنی عالی با شما مخاطبان عزیز قهوه ایلیا همراه خواهیم بود .

لاته دارچین

مواد لازم جهت تهیه لاته دارچین :

  • شیر : نصف فنجان
  • قهوه اسپرسو : یک چهارم فنجان
  • شربت دارچین : یک چهارم فنجان
  • پودر دارچین : مقداری جهت تزئین

طرز تهیه :

1 ) تهیه‌ شربت دارچین :

لاته دارچین

ابتدا لازم است شربت دارچین را آماده کنید .

مواد لازم جهت تهیه شربت دارچین :

  • آب : 1 فنجان
  • شکر : 1 فنجان
  • پودر دارچین : 1 قاشق غذاخوری
  • پودر وانیل : 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه :

1 –  آب را در یک تابه متوسط ریخته ، شکر و پودر دارچین را به آن اضافه کنید و اندکی هم بزنید . تابه را روی اجاق گذاشته و زیر آن را زیاد کنید ، مواد را بوسیله‌ی یک همزن یا قاشق سریع هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند . هنگامی که مواد کاملا باهم ترکیب شد و به نقطه جوش رسید ، زیر تابه را کم کرده و سپس به مدت 5 دقیقه به آرامی هم بزنید تا محلول تقریبا سفتی ایجاد شود .

2 – تابه را از روی اجاق برداشته ، وانیل را به آن اضافه کنید و هم بزنید . سپس شربت را درون یک لیوان شیشه‌ای ریخته و اجازه بدهید که خنک شود .

  • در رسپی‌های رسمی و معتبر مقدار شکر 1 فنجان ذکر شده است اما شما می‌توانید با توجه به ذائقه خود و جهت حفظ سلامتی بیشتر مقدار شکر را به نصف فنجان کاهش دهید .
  • پیشنهاد می‌شود بجای شکر سفید از شکر قهوه‌ای استفاده کنید . شکر قهوه‌ای نسبت به شکر سفید دارای خواص بیشتری برای سلامتی بدن می‌باشد و طبیعی‌تر است .
  • بجای استفاده از پودر دارچین می‌توان از 3 یا 4 عدد چوب دارچین استفاده کرد . توجه داشته باشید که در صورت استفاده از چوب دارچین ، پس از برداشتن شربت از روی اجاق ، آن‌ها را از تابه خارج نمایید .
  • استفاده از پودر وانیل اختیاری است ، اما وانیل باعث می‌شود شربت شما طعم بهتری را داشته باشد .
  • به مرور زمان و خنک‌تر شدن ، شربت سفت‌تر می‌شود .

 

2 ) تهیه قهوه :

لاته دارچین

به وسیله‌ی اسپرسو‌ساز برقی یا اسپرسو ساز گازی ( موکاپات ) یک چهارم فنجان ( حدود 1 شات ) قهوه اسپرسو تهیه نمایید و آن را درون فنجان بریزید .

[alert style=”success”] حتما مطالعه کنید : طرز تهیه قهوه اسپرسو با اسپرسو ساز برقی و اسپرسو ساز گازی ( موکاپات ) [/alert]

3 ) تهیه کف شیر :

لاته دارچین

شما می‌توانید کف شیر را به روش‌های گوناگونی از جمله استفاده از نازل بخار اسپرسو ساز برقی ، کف شیر ساز دستی و برقی و همچنین استفاده از انواع همزن بدست آورید .

[alert style=”success”] حتما مطالعه کنید : تهیه کف شیر با استفاده از نازل بخار و کف شیر ساز دستی [/alert]

اگر از همزن دستی استفاده می‌کنید ، ابتدا شیر را روی اجاق گذاشته ، پس از اندکی گرم شدن آن را از روی اجاق بردارید و بوسیله‌ی همزن دستی سریع هم بزنید تا کف شیر ایجاد شود .

4 ) ترکیب مواد :

ترتیب ریختن مواد در فنجان به این شکل است که ابتدا قهوه در کف فنجان قرار می‌گیرد ، سپس یک چهارم از شربت دارچین را روی قهوه ریخته و در انتها کف شیر را روی شربت بریزید .

لاته دارچین

می‌توانید مقداری پودر کاکائو یا پودر دارچین جهت تزئین روی لاته دارچین بریزید و آن را همراه عزیزان خود با لذت نوش جان کنید .

  • با توجه به ذائقه خود می‌توانید روی لاته دارچین خود مقداری خامه و یا بستنی نیز اضافه کنید .

  • این نوشیدنی به دلیل ترکیب دو ماده پر خاصیت یعنی قهوه و دارچین ، خواص بسیاری را برای بدن به همراه دارد . از جمله خواص دارچین می‌توان به کاهش وزن ، چربی سوزی ، پیشگیری از آلزایمر ، جلوگیری از سرماخوردگی و از بین بردن نفخ نیز اشاره کرد . جهت آگاهی از خواص بینظیر قهوه نیز ، پیشنهاد می‌کنیم حتما بخش قهوه و سلامتی سایت را مطالعه فرمایید .

لاته دارچین

  • لاته دارچین را هم در فصول گرم و هم سرد سال می‌توان مصرف کرد اما در فصول سرد به دلیل طبع گرم دارچین نوشیدن یک فنجان از آن می‌تواند لذت دو چندانی را برای شما به همراه داشته باشد .

آیا شما تا به حال این نوشیدنی خوش طعم و عطر را تهیه کرده‌اید ؟ پیشنهاد می‌کنیم حتما یک مرتبه امتحان کنید و نظرات خود را در مورد آن با ما و کاربران به اشتراک بگذارید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *