دانستنی های باریستا

چگونه مشتریان کافی شاپ را در مناسبت‌ها افزایش دهیم؟

تعطیلات عید نوروز و مناسبت‌های دیگر که حالت جشن دارند، فرصتی مناسب برای افزایش مشتریان کافی شاپ و بالا بردن فروش آن محسوب می‌شوند. این مناسبت‌ها، دوره‌هایی برای خرید و تهیه هدیه برای دوستان و آشنایان هستند.

پیاده‌روی‌های تفریحی در ایام تعطیلات افزایش چشمگیری دارند. همین مسئله باعث به وجود آمدن فرصت‌های بیشتر جهت جذب مشتری به کافی شاپ است. با این حال، مالکان و مدیران کافی شاپ‌ها باید به فکر تمهیداتی باشند که مردم از رفتن به آن‌جا احساس خوب و متفاوتی داشته باشند. شما باید به فکر ارائه پیشنهادات فصلی و مناسبتی باشید تا مشتریان کافی شاپ و سودآوری آن را افزایش دهید. در این مطلب به برخی ترفندهای خوب در این زمینه می‌پردازیم.

یک محصول فصلی منحصربه‌فرد ارائه کنید

یک محصول فصلی منحصربه‌فرد بسازید که به مدت محدودی در دسترس است. این یکی از روش‌های عالی است که مشتریان کمی در پرداخت‌هایشان دست‌ودل‌بازتر باشند. از خلاقیت خود کمک بگیرید تا محصولی جدید را وارد منوی کافی شاپ کنید. این محصول می‌تواند بر اساس ترند حال‌حاضر شکل بگیرد یا یک نسخه به‌روز شده از یک نوشیدنی کلاسیک نظیر هات چاکلت باشد که طعمی منحصر به زمانی محدود دارد. همچنین، می‌توانید ترفندهای خود را به یک نوشیدنی نظیر قهوه اگنوگ اضافه کنید و یک نسخه خاص پدید آورید.

به جز این نوشیدنی (یا علاوه بر آن) می‌توانید یک دسر یا غذای جدید را به منوی کافی شاپ خود اضافه کنید. انواع پای میوه‌های فصلی، کوکی‌های فصلی و آب‌نبات‌های خاص، همگی روش‌هایی آسان برای افزایش فروش کافی شاپ هستند.

شاید تمایل به بازنویسی منوی کافی شاپ نداشته باشید. در این حالت بهتر است مواردی را برای نمایش در دید مشتریان کافی شاپ در نظر بگیرید. چیزهایی نظیر خوراکی‌هایی با بسته‌بندی شیک و پر زرق و برق و بسته‌های شکلات و قوطی‌های آب‌نبات از این موارد هستند. این‌ها می‌توانند ظاهر کافی شاپ شما را تغییر دهند تا مشتری انتظار ارائه پیشنهاداتی ویژه از سوی شما را داشته باشد.

علاوه بر این موارد، لاته آرت نیز ابزاری جذاب است. از تصاویری فصلی نظیر آدم برفی برای زمستان یا برگ درخت برای بهار بهره بگیرید تا مشتریان کافی شاپ خود را سر ذوق بیاورید.

به همین ترتیب، می‌توانید از نقش و نگارهای روی فنجان، تزیین کافی شاپ و پخش موسیقی‌های مرتبط با فصل نیز کمک بگیرید. شما می‌توانید بدون این که در اصل کار خود تغییری ایجاد کنید، محیطی گرم و دلپذیر برای تعطیلات و مناسبت‌ها بسازید. اگر مشتریان، کافی شاپ شما را جایی مناسب برای خود پیدا کنند، احتمال خرید بیشتر و مراجعه مکرر آن‌ها هم افزایش پیدا می‌کند.

قهوه رست شده را به یک کادو تبدیل کنید

قهوه رست شده می‌تواند یک هدیه بسیار عالی باشد. قهوه‌هایی را در نسخه‌هایی محدود رست کرده و آن‌ها را به عنوان “قهوه‌های خاص کادو” به بازار خود عرضه کنید. تغییر فصل می‌تواند فرصتی برای نمایش و ارائه قهوه‌های جدید باشد. به این ترتیب، می‌توانید مشتریان خود را تشویق کنید که برای یک محصول خاص، کمی بیشتر هزینه کنند. برای مثال، می‌توانید یک نوع قهوه معطر و با طعم میوه را ارائه کنید که فقط برای یک ماه در سال در دسترس مشتریان خواهد بود.

جعبه‌های کادویی را به دو گروه قهوه‌های رست شده فصلی و با مدت محدود و قهوه‌هایی که همیشه ارائه می‌دهید، تقسیم کنید. علاوه بر این، می‌توانید این جعبه‌های کادویی را بر اساس محل پرورش دانه‌های قهوه، روش تهیه، نوع رست قهوه و … گروه‌بندی کنید و به فروش برسانید. کمی خلاقیت در ارائه این جعبه‌های کادویی می‌تواند آن‌ها را به هدیه‌هایی زیبا تبدیل کند و در نهایت منجر به افزایش فروش شما شود.

برای عاشقان قهوه جعبه‌های کادویی (گیفت باکس) بسازید

چرا خودتان را به عرضه قهوه رست شده محدود کنید؟ بهتر است برای عاشقان قهوه، جعبه‌های کادویی سفارشی بسازید. مردم معمولا جهت یافتن هدیه‌ای مناسب برای دوستان و اعضای خانواده خود به دردسر می‌افتند. به همین دلیل، از این که گزینه‌ای آسان و عالی را پیش رویشان بگذارید، از شما سپاسگزار خواهند بود.

یک بسته قهوه رست شده را به همراه برخی لوازم جانبی دم کردن قهوه در یک جعبه کادویی شیک قرار دهید تا ببینید چگونه با استقبال مواجه می‌شود. این لوازم جانبی می‌تواند یک فرنچ پرس یا فیلترهای آن یا ست غربال‌های قهوه باشد. همچنین، با توجه به سطح درآمد مشتریان خود می‌توانید برخی لوازم دیگر نظیر انواع آسیاب‌های قهوه را نیز اضافه کنید.

یک جفت بسته حاوی کاکائو و قهوه باکیفیت (که یک مبدا پرورش مشترک مانند برزیل دارند) به همراه یک ماگ سرامیکی زیبا نیز گزینه‌های خوبی برای یک جعبه کادویی هستند. جفت کردن موارد مختلف که با فکر و سلیقه انجام شده باشد، می‌تواند هدایای منحصربه‌فردی را ایجاد کند که مشتریان حاضر به پرداخت هزینه بیشتر برای آن‌ها خواهند شد.

 

کتاب‌های با موضوع قهوه، لباس‌هایی با طرح‌های مرتبط و ماگ‌های سفری نیز از دیگر موارد مناسب برای این کادوها به شمار می‌روند. بسیاری از این موارد را می‌توانید به صورت فصلی خریداری کنید و اگر بخشی از آن‌ها به فروش نرفت، برای مدتی در انبار از آن‌ها نگهداری کنید.

همچنین، می‌توانید برای قهوه‌های رست شده خود شناسنامه‌ای تهیه کنید تا مشتریان بتوانند با توجه به خصوصیات آن‌ها سفارش خود را تنظیم کنند. آگاه‌سازی مشتریان کافی شاپ و قائل شدن حق انتخاب برای آن‌ها نتایج خوبی برای فروش کافی شاپ شما در پی خواهد داشت.

تجربه خوب ارائه دهید

با برگزاری برخی رویدادها نظیر ورک‌شاپ‌های قهوه یا جشن‌های مناسبتی به همراه تنقلات مختلف در کافی شاپ می‌توانید به مشتریان خود “تجربه لحظاتی خوب” را ارائه دهید. همین کار باعث می‌شود مشتریان کافی شاپ شما نیز دوستان خود را دعوت کنند. عرضه جعبه‌های کادویی در ایام برگزاری این رویدادها نیز یک روش خوب برای افزایش فروش کافی شاپ است.

در برخی زمان‌های سال ممکن است کافی شاپ شما به اندازه کافی شلوغ و پر از مشتری باشد. در این اوقات می‌توانید کوپن‌های تخفیفی برای زمان‌های دیگر سال جهت شرکت در ورک‌شاپ‌های باریستا یا خرید جعبه‌های کادویی یا حتی نوشیدن قهوه به مشتریان کافی شاپ هدیه دهید. به این ترتیب، می‌توانید از ایجاد دوره‌های زمانی کم رونق جلوگیری کنید.

نتیجه‌گیری

تصمیم با شما است که می‌خواهید یک کافی شاپ معمولی را اداره کنید یا کافی شاپی که حال و هوای آن در مناسبت‌های مختلف، متفاوت است. به سادگی اضافه کردن چند جعبه کادویی حاوی قهوه رست شده و برخی نوشیدنی‌های فصلی می‌توانید مشتریان کافی شاپ را افزایش دهید. روش‌های بسیار زیادی برای افزایش فروش در تعطیلات و مناسبت‌های مختلف سال وجود دارد. از هر چیزی که به قهوه مربوط می‌شود، کمک بگیرید. ماگ، تی‌شرت، کتاب، آسیاب قهوه و … همگی ابزارهایی مناسب برای جذاب‌تر کردن کافی شاپ شما هستند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *