قهوه و سلامتی, دانش قهوه

چرا نباید قبل از صبحانه و با شکم خالی قهوه خورد ؟

بسیاری از مردم به خصوص در کشورهای اروپایی و آمریکایی علاقه به نوشیدن قهوه بعد از بیدار شدن از خواب و قبل از صبحانه دارند . اما آیا نوشیدن قهوه قبل از صبحانه و با شکم خالی مفید است ؟ قبلا در مطلبی بهترین زمان برای نوشیدن قهوه را بررسی نمودیم که در آن پی بردیم نباید قهوه را صبح و قبل از صبحانه مصرف کرد. حال به بررسی این موضوع که چرا نباید قهوه را قبل از صبحانه و یا با شکم خالی مصرف نمود خواهیم پرداخت.

چرا نباید قبل از صبحانه و با شکم خالی قهوه خورد ؟

[alert style=”success”] حتما مطالعه شود : چه زمانی برای نوشیدن قهوه مناسب تر است ؟ [/alert]

بسیاری از افراد برای انرژی گرفتن بعد از بیدار شدن از خواب ، به قهوه روی آورده اند و از خوردن صبحانه که یکی از مهمترین وعده های غذایی برای انسان است خودداری می‌نمایند. آنها برای اینکه بتوانند انرژی لازم برای کذراندن روز خود حداقل تا ظهر به دست آورند قهوه می‌نوشند . مشکل اینجاست که قهوه به تنهایی هیچ کالری برای استفاده بدن در اختیار آن قرار نمی‌دهد و فقط باعث شادابی و سرزندگی آنها می‌شود اما انرژی لازم برای تحرکات بدن را به آنها نخواهد داد . از این رو بدن ناگزیر به تولید کالری خواهد شد.

بدن با تجزیه گلوکز انرژی لازم برای فعالیت های روزانه‌ی خود را به دست می‌آورد ولی زمانی که صبحانه خورده نشود هیچ کالری ای به بدن نمی‌رسد و در نتیجه بدن مجبور به ساخت گلوکز میشود.

چرا نباید قبل از صبحانه و با شکم خالی قهوه خورد ؟

یکی دیگر از دلایلی که نباید قبل از صبحانه یا با شکم خالی قهوه مصرف کرد اسیدی بودن قهوه است. درزمان خالی بودن شکم اسید معده بسیار زیاد است و قهوه نیز به عنوان یک نوشیدنی اسیدی باعث افزایش اسید معده خواهد شد. ازدیاد اسید معده در آن باعث ناراحتی‌های گوارشی از جمله رفلاکس معده ، زخم معده ، سوزش سر دل و سندروم تحریک پذیر معده خواهد شد.

چرا نباید قبل از صبحانه و با شکم خالی قهوه خورد ؟

نوشیدن قهوه با شکم خالی یا قبل از صبحانه همچنین می‌تواند کارکرد ذهنی انسان را در تولید سروتونین کاهش دهد .هورمون سروتین شادی بخش و آرامش بخش در بدن است. زمانی که بدن نتواند این هورمون را به خوبی ترشح نماید ، باعث ایجاد استرس و اضطراب خواهد شد. نوشیدن قهوه با شکم خالی می‌تواند استرس را تشدید نماید.

چرا نباید قبل از صبحانه و با شکم خالی قهوه خورد ؟

یکی دیگر از عوارض ناشی از مصرف قهوه با شکم خالی ، احتمال ابتلا به اسهال است . نوشیدن قهوه با شکم خالی باعث زیاد شدن مایعات داخل بدن و در نتیجه اسهال خواهد شد. اگر به اسهال دچار هستید ، نوشیدن قهوه می‌تواند شرایط را برای شما بدتر کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *