دانستنی های قهوه, دانش قهوه

قهوه گانودرما ( Coffee Ganoderma ) چیست ؟

در این مطلب به بررسی گانودرما و فوائد آن برای سلامتی خواهیم رفت. برای دانستن درباره قهوه گانودرما ، این قهوه معجزه آسا با قهوه ایلیا همراه باشید.

گانودرما چیست؟

این قارچ در چین باستان به قارچ نامیرایی معروف بوده است و هزاران سال پیش مردمان ثروتمند بر این باور بودند که این قارچ قرمز کلید جاودانگی است. این قارچ بر روی تنه درختان می روید و به عنوان یک خوراکی با بالاترین مقدار آلکالائین در جهان شناخته شده است. خواص درمانی قارچ گانودرما لوسیدیوم توسط دانشمندان ثابت شده است. این قارچ کارکرد سیستم ایمنی را بهبود بخشیده و درد های مزمن را درمان می کند و از شما در برابر سرطان محافظت می‌‌‌‌کند. همچنین طبق مطالعات انجام شده استرس و افسردگی را کاهش می‌دهد.

قهوه گانودرما چیست؟

قهوه گانودرما نزدیک به 2000 سال است که آشنای ماست. این قهوه به نام های قهوه‌ی قارچ ریشی ( Reishi ) و لینگژی ( Linhzhi ) نیز شناخته شده است. این نوشیدنی از عصاره قارچ گانودرما و قهوه رست شده تهیه می‌شود.  دستور تهیه این نوشیدنی از سازنده تا سازنده متفاوت است اما به طور کل، تمام خواص قهوه را به همراه خواص گانودرما دارد و در مقایسه با قهوه معمولی، این قهوه کافئین کمتر و مواد مغذی بیشتری دارد. در ضمن به خاطر کافئین کم، این نوشیدنی به ندرت بی خوابی ایجاد می‌کند و در حقیقت مطالعات نشان داده که به بهبود خواب و تسکین اظطراب کمک می‌کند. همچنین این نوشیدنی از اسیدیته پایین تری برخوردار است و کسانی که مشکل گوارشی دارند می‌توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند.

[alert style=”success”] بیشتر بدانید: اسیدیته چیست ؟ [/alert]

خواص درمانی

اگرچه سازمان غذا و دارو آمریکا ( FDA )  خواص درمانی خاصی برای این قارچ ذکر نکرده، اما هزاران تحقیق اثرات درمانی آن را تایید می‌کنند. این قارچ سرشار از ویتامین C، آهن، فسفر و پتاسیم است و انرژی زیادی به بدن داده و سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد. این نوشیدنی همچنین آنتی آکسیدان بالایی دارد. در حقیقت بعضی از آزمایشات نشان می‌دهد که گانودرما حتی آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به چای سبز دارد. این آنتی اکسیدان‌ها به سم زدایی از کبد و کلیه‌ها کمک می‌کنند.

قهوه گانودرما به بدن شما کمک می‌کند سلامتی خود را بازیابد و همچنین پوست شما را جوان و تازه می‌کند. بی دلیل نیست که چینی‌ها برای صد‌ها سال است که از آن به عنوان گیاه دارویی معجزه آسا یاد می‌کنند.

[kkstarratings]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *