دانش قهوه, قهوه و سلامتی

قهوه نرخ مرگ و میر را کاهش می‌دهد و ضامن سلامتی است

قهوه ضامن سلامتی :

شبکه خبری CNN به تازگی در تاریخ 16 نوامبر (26 آبان) مطلبی را با عنوان ” Coffee could literally be a lifesaver ” منتشر کرده است . در این مطلب به بررسی تحقیقات علمی صورت گرفته بر روی قهوه و تاثیر آن بر نرخ مرگ و میر پرداخته است . امروز ما در قهوه ایلیا قصد داریم شما را در جریان این تحقیقات قرار دهیم تا بتوانید با اطلاع از بروز ترین تحقیقات علمی دنیا ، بیشتر و دقیق در مورد قهوه ، این نوشیدنی خوشمزه بدانید . با ما همراه باشید.

CNN — در طول قرن های متمادی از قهوه به عنوان ضامن سلامتی یاد شده است . آخرین تحقیقات علمی صورت گرفته در این زمینه نشان میدهد که نوشیدن قهوه چه به طور معمولی و چه بدون کافئین میتواند موجب کاهش مرگ و میر شود .

مرگ و میر

محققان کار خود را برای جمع آوری اطلاعات با افراد بزرگسال در آمریکا شروع کردند و از آن ها پرسیدند که شما چقدر قهوه مصرف می کنید و از سایر نوشیدنی ها و خوراکی های مصرفی روزانه آن ها اطلاعات جمع آوری کردند و پس از آن به مدت دو دهه این افراد را از نظر بیماری و مرگ و میر مورد بررسی قرار دادند . این تحقیقات بسیار وسیع بود به طوری که بیش از 200,000 زن و 50,000 مرد مورد بررسی قرار گرفتند .

در ابتدا محققان هیچ ارتباطی بین مصرف قهوه و نرخ مرگ و میر مشاهده نکردند .اما بعد زا آن دریافتند که افرادی که در روز بین یک تا سه فنجان قهوه مصرف میکنند بین 5% تا 9 درصد کمتر از افرادی که قهوه نمی نوشند مرگ تحدیدشان میکند . اما برای افرادی که بیش از 3 لیوان قهوه در روز می نوشند خبری نبود و انگار تاثیر نداشت ، این نتایج همانند نتایجی که در قبل به دست می آمد ضد و نقیض بود .

اما زمانی که محققان دایره تحقیقات خود را به افرادی که قهوه می نوشند ولی تا به حال سیگار نکشیده اند محدود کرد نتایج بهتر و واضح تر شد :این بار تحقیقات نشان داد افرادی که روزانه بین 1 تا 3 فنجان قهوه مصرف میکنند 6 تا 8 درصد کمتر از افرادی که قهوه مصرف نمیکنند دچار مرگ و میر میشوند و افرادی که بین 3 تا 5 فنجان قهوه مصرف میکنند 12 تا 15 درصد کمتر  دچار مرگ و میر می شوند .

مرگ و میر

به گفته دکتر دینگ مینگ رئیس دپارتمان تغذیه دانشگاه هاروارد “فرضیه ما برای مصرف کنندگان قهوه این است که قهوه با کاهش بیماری های قلبی ، دیابت نوع 2 و سایر بیماری های مرتبط با آن باعث کاهش نرخ مرگ و میر می شود . دکتر دینگ نویسنده ارشد ایم مقاله می باشد .

وی می گوید : پی بردن به این موضوع که آیا قهوه باعث کاهش نرخ مرگ و میر میشود کار بسیار دشواری بود ، زیرا مصرف قهوه و مصرف سیگار اغلب دست در دست هم دارند ، و این پیوستگی باعث می گردد که بتوانند تاثیرات یکدیگر را خنثی کنند . دینگ میگوید درست است که ما در پرسش نامه ها از افراد درمورد مصرف سیگار آن ها سوال کرده بودیم ولی اصلا مشخص نبود که مصرف سیگار در این افراد روزانه چقدر است . از همین رو نمی توانستیم به بررسی دقیق مصرف کنندگان سیگار بپردازیم و میبایست آن ها را از لیست تحقیقاتیمان حذف می نمودیم .

خلاصه مقاله : مصرف روزانه 1 الی 3 فنجان قهوه در همه افراد ( چه سیگار بکشند و چه نکشند) باعث میشود نرخ مرگ و میر حدودا 5 تا 9 درصد کاهش یابد ، از طرف دیگر مصرف 3 تا 5 فنجان قهوه در روز باعث کاهش 12 تا 15 درصدی نرخ مرگ و میر در افراد غیر سیگاری میگردد.

در صورتی که تمایل دارید بیشتر درمورد تاثیر قهوه بر قلب و دیابت کهدکتر دینگ مینگ به آن ها اشاره ای کرد بدانید میتوانید بخش سوم مقالات خواص قهوه سایت را با عنوان ، ۳۰ خاصیت منحصر بفرد قهوه ، قسمت دوم ! مطالعه نمایید ، در این مقاله به تفضیل به بررسی فواید قهوه و تاثیرات آن بر روی دیابت نوع 2 و قلب پرداخته ایم .

امیدواریم که شما با مصرف به اندازه قهوه و نکشیدن سیگار از افرادی باشید ، که ضمن حفظ سلامتیتان ، نرخ مرگ و میر را نیز کاهش میدهید .

‫0/5 ‫(0 نظر)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *