دانستنی های قهوه, دانش قهوه

قرارداد ها و گواهینامه‌ های بین المللی قهوه

امروزه قرارداد ها و گواهینامه‌های قهوه در همه جای دنیا یافت می‌شوند. حتما شما هم به این که بدانید قهوه‌ای که می‌نوشید از کجا آمده و توسط چه کسانی کشت و یا حتی تفت داده شده‌ است ، علاقه مندید. گواهینامه‌های قهوه تضمین می‌کنند که برای به دست آمدن یک فنجان قهوه هیچ آسیبی به محیط زیست نرسد، از هیچ کودکی بیگاری کشیده نشود ، کیفیت قهوه تولیدی بالا باشد و قهوه‌ها با قیمت مناسبی عرضه گردد و در آخر کشاورز سود مناسبی دریافت نماید.

قرارداد ها و گواهینامه‌ های بین المللی قهوه

گواهینامه قهوه ارگانیک ( Organic Certification )

گواهینامه ارگانیک قراردادی برای تولید کنندگان غذاهای ارگانیک و تمامی محصولات کشاورزی ارگانیک است. سازمان کشاورزی ایالات متحده استانداردهایی وضع کرده است که محصولات باید تحت این استانداردها برچسب ارگانیک داشته باشند. در مورد قهوه کشاورزان مجاز به استفاده از مواد مصنوعی مانند بیشتر آفت کش ها ، علف کش ها و کودهای شیمیایی نیستند. اگر قهوه‌ای برچسب ارگانیک داشته باشد باید حداقل 95 درصد دانه‌های آن تحت شرایط اگانیک کشت شده باشند.

قرارداد ها و گواهینامه‌ های بین المللی قهوه

قرارداد تجارت عادلانه ( Fair Trade Certification )

این قرارداد از سال 1998 توسط سازمان تجارت عادلانه ایلات متحده مفروض شده است. قرارداد تجارت عادلانه با هدف کمک به ارتقای سطح زندگی کشاورزان قهوه در کشورهای درحا توسعه پا به عرصه نهاد. این قرارداد حداقل میزان قیمت قهوه را برای کشاورزان ضمانت میکند و کشاورزان را مستقیما به خریداران بزرگ متصل می‌نماید. بر طبق این قرارداد کشاورزانی که بر کیفیت قهوه‌ی خود بیافزایند از مزایای بیشتری برخوردار خواهند بود.

قرارداد ها و گواهینامه‌ های بین المللی قهوه

[alert style=”success”] حتما مطالعه کنید : تجارت عادلانه قهوه [/alert]

تجارت مستقیم ( direct trade )

تجارت مستقیم واژه‌ایست که توسط رست کننده‌های قهوه استفاده میشود. این تفت دهنده‌ها یا رست کننده‌ها قهوه مورد نیاز خود را مستقیما از کشاورزان قهوه تهیه می‌نمایند. در این میان دیگر دست دلال‌ها و یا حتی برخی قراردادهای قهوه کوتاه می‌شود . تفت دهنده‌های قهوه بر این باورند که تجارت مستقیم بهترین نوع مبادله‌ی قهوه است چرا که براساس احترام به منافع دو طرف بنا شده است. برخی از تفت دهنده‌های قهوه که با قرادادهای قهوه مخاف هستند از این نوع تجارت استفاده می‌نمایند.

قرارداد ها و گواهینامه‌ های بین المللی قهوه

گواهینامه یو تی زی ( Utz Certification )

یو تیزی بزرگترین قراداد در صنعت قهوه و کاکائو است. این قراداد کشاورزان قهوه را به ارتقای سطح کیفیت و کشت قهوه و محصولات خود می‌کند.

قرارداد جنگلهای بارانی ( Rainforest Alliance Certification )

این قرارداد با کمک به ارتقای سطح روابط جامعه‌ی قهوه ، سعی در بهبود کیفیت مدیریت کاشت و برداشت محصول‌های آنها و همچنین بهبود کیفیت زندگی کشاورزان در یک منطقه‌ی خاص دارد.

قرارداد ها و گواهینامه‌ های بین المللی قهوه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *