طرز تهیه انواع دسر و نوشیدنی, آموزش

طرز تهیه قهوه بستنی خانگی

تهیه قهوه بستنی خانگی کاری بسیار سرگرم‌کننده و جالب است. با این حال، شاید به نظر شما این کار، عملی بسیار دشوار باشد که نیاز به مهارت بالا و ابزاری حرفه‌ای دارد. حتما خوشحال می‌شوید بدانید که با یک بستنی ساز خانگی و موادی ساده می‌توانید یک قهوه بستنی خوشمزه و فوق‌العاده را تهیه کنید.

در مورد طعم قهوه در قهوه بستنی ذکر این نکته خالی از لطف نیست که سلایق در این زمینه متفاوت است. برخی ترجیح می‌دهند طعم قهوه، طعم غالب بر بستنی باشد. با این حال، برخی نیز دوست دارند این طعم فقط نقش طعم حمایت‌کننده را ایفا کند. بنابراین، میزان قهوه‌ای که استفاده می‌کنید، کاملا به نظرو ذائقه شما وابسته است.

همچنین، برای قهوه هم می‌توانید از قهوه فوری استفاده کنید و هم می‌توانید از قهوه‌ای که دم کرده‌اید، کمک بگیرید. البته اگر به غالب بودن طعم قهوه علاقه دارید، طبیعتا استفاده از قهوه باکیفیتی که به خوبی دم کرده‌اید، بسیار مناسب‌تر است. فقط به خاطر داشته باشید که قهوه باید کاملا سرد شده باشد تا بافت قهوه بستنی دچار آسیب نشود.

مواد لازم برای قهوه بستنی خانگی

  • 1 فنجان شیر پرچرب
  • 4/3 فنجان قند سفید گرانول
  • 5 قاشق غذاخوری قهوه فوری
  • 2 فنجان خامه زده شده
  • 2 قاشق چای‌خوری عصاره وانیل

ترجیح ما برای انتخاب نوع قهوه فوری، قهوه کلمبیایی است. به هر صورت، این مسئله تا حدودی سلیقه‌ای است. با این حال، استفاده از قهوه با رست فرانسوی توصیه نمی‌شود. علاوه بر این مسئله، بحث شدت علاقه شما به طعم قهوه نیز اهمیت دارد. در صورتی که می‌خواهید طعم قهوه در قهوه بستنی خانگی شما برجسته‌تر باشد، می‌توانید مقدار قهوه فوری را دوبرابر کرده و 3 قاشق غذاخوری از آن را به مواد لازم اضافه کنید.

برای تهیه این قهوه بستنی ما استفاده از قند سفید را توصیه کردیم. با این حال، گزینه‌های دیگری نیز برای این کار وجود دارند. در برخی دستورالعمل‌ها، این میزان را به صورت مساوی بین قند سفید و شکر قهوه‌ای تقسیم می‌کنند.

در این آموزش تهیه قهوه بستنی خانگی از سه ظرف کاسه‌ای استفاده می‌شود:

1- ظرف کاسه‌ای مخزن بستنی ساز که همراه با دستگاه بستنی ساز ارائه می‌شود

2- ظرف کاسه‌ای برای مخلوط کردن مواد تشکیل‌دهنده قهوه بستنی

3- ظرف کاسه‌ای برای نگهداری از قهوه بستنی تهیه شده

یک: ظرف مخزن بستنی ساز را منجمد کنید

دستگاه بستنی ساز دارای یک ظرف کاسه‌ای به عنوان مخزنی است که مواد را در آن به بستنی تبدیل می‌کند. این ظرف باید قبل از شروع به کار درون فریزر قرار بگیرد تا منجمد شود. برای این که مواد بستنی به اصطلاح “خود را بگیرند” و بافت بستنی تشکیل شود، این کار لازم است. همچنین، برخی از دستگاه‌های بستنی ساز دارای ظرف دو جداره‌ای هستند که در جداره آن مایعی مخصوص قرار دارد یا باید آب بریزید و درون فریزر آن را منجمد کنید. این مرحله پیچیدگی خاصی ندارد و تنها نیازمند صرف زمان لازم برای منجمد شدن ظرف یا مایع درون جداره است.

به طور کلی، فرایند انجماد به 6 تا 22 ساعت زمان نیاز دارد. این زمان با توجه به درجه حرارت فریزر و نوع مایع یا میزان مواد معدنی موجود در آب می‌تواند متفاوت باشد. برای انجماد سریع‌تر، بهتر است ظرف را در عمق فریزر قرار دهید. جهت اطمینان از یخ بستن مایع درون جداره ظرف، می‌توانید پس از چند ساعت ظرف را تکان دهید. اگر مایع به طور کامل منجمد نشده باشد، صدای حرکت آن را خواهید شنید.

در صورتی که نیاز به تهیه بستنی با حجم زیاد دارید، بهتر است هنگام خرید دستگاه بستنی ساز، یک ظرف مخزن اضافه نیز سفارش دهید تا در زمان صرفه‌جویی کنید.

دو: مواد را مخلوط و سرد کنید

در کاسه مخصوص مخلوط کردن مواد، 1 فنجان شیر و 4/3 فنجان قند سفید را با یکدیگر مخلوط کنید. شما می‌توانید برای این کار از یک همزن دستی یا یک ویسک یا حتی یک قاشق استفاده کنید. هنگامی که قند کاملا حل شد، نوبت به اضافه کردن قهوه فوری، عصاره وانیل و خامه زده شده می‌رسد. همه این مواد را با هم مخلوط کنید. روی کاسه را بپوشانید و حداقل برای مدت 30 دقیقه آن را درون یخچال قرار دهید.

سه: قهوه بستنی خود را تهیه کنید

پس از انجماد مایع جداره ظرف مخزن بستنی ساز، آن را از فریزر خارج کنید و در جای خود بر روی بستنی ساز قرار دهید. کاسه حاوی مخلوط مواد را نیز از یخچال خارج کنید و مواد آن را درون ظرف مخزن بریزید. در دستگاه بستنی ساز را به خوبی ببندید و آن را روشن کنید.

زمان ساخت بستنی با توجه به نوع دستگاه شما و مواد تشکیل دهنده بستنی، متفاوت است. پس از حدود 20 تا 30 دقیقه، مخزن بستنی ساز را بررسی کنید. هنگامی که بافت بستنی به خوبی شکل گرفته است، دستگاه را خاموش کنید. در و تیغه بستنی ساز را بردارید. بستنی را به ظرف نگهداری آن منتقل کنید. بهتر است این ظرف، یک ظرف شیشه‌ای باشد که در مدت کار دستگاه بستنی ساز، آن را درون فریزر نگهداری کرده‌اید. به این ترتیب، با انتقال بستنی به ظرف کاملا خنک شده، بافت آن از دست نمی‌رود.

چهار: قهوه بستنی را در فریزر قرار دهید (اختیاری)

در زمانی که بافت بستنی درون بستنی ساز شکل گرفته است، قهوه بستنی شما آماده خوردن است. با این حال، این حالت هنوز برای برخی افراد جذاب نیست. در صورتی که شما و دوستانتان نیز چنین نظری دارید، می‌توانید ظرف محتوی قهوه بستنی آماده شده را به مدت 2 ساعت درون فریزر قرار دهید.

پنج: لذت ببرید!

پس از مدت زمان تقریبی دو ساعت، قهوه بستنی خانگی خود را از فریزر خارج کرده و نوش جان کنید.

به شرط این که به این کار علاقه داشته باشید، حتی مراحل تهیه این قهوه بستنی می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. مواد لازم برای تهیه این قهوه بستنی بسیار محدود و ساده است. بنابراین، به راحتی می‌توانید به جای مراجعه به فروشگاه‌ها برای خرید قهوه بستنی‌های صنعتی، آن را برای خود و دوستانتان تهیه کنید. این کار به کمی زمان نیاز دارد. با این حال، هم بسیار مفرح و هم مقرون‌به‌صرفه است. علاوه بر این، شما می‌توانید بر روی کیفیت مواد تشکیل دهنده قهوه بستنی کنترل کافی داشته باشید. به این ترتیب، از سلامت و همچنین باب میل و ذائقه بودن آن مطمئن خواهید بود.

پاداش: میلک شیک قهوه و مالت قهوه

حالا که طرز تهیه قهوه بستنی خانگی را فرا گرفتید، تهیه میلک شیک قهوه یا مالت قهوه نیز بسیار آسان خواهد بود. برای تهیه میلک شیک قهوه، سه اسکوپ از همین قهوه بستنی خانگی را همراه با مقداری شیر درون یک مخلوط‌کن بریزید. با 2 الی 3 ثانیه کار کردن مخلوط‌کن، میلک شیک قهوه شما حاضر است. توجه داشته باشید که در تهیه این میلک شیک نیازی به استفاده از قطعات یخ نخواهید داشت.

همچنین، اگر می‌خواهید مالت قهوه تهیه کنید، می‌توانید به مواد میلک شیک خود در مخلوط‌کن کمی پودر مالت اضافه کنید. به این ترتیب، یک مالت قهوه عالی خواهید داشت.

[kkstarratings]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *