قهوه و سلامتی, دانش قهوه

تاثیر قهوه در حفاظت از پوست

زمانی که صحبت از زیبایی و مراقبت از پوست می‌شود از هر شیوه‌ای که بتوان به زیبا سازی و سلامت پوست کمک کند استفاده می‌شود. البته در بیشتر موارد بهتر است پوست را در برابر عوامل مضر برای آن حفاظت کرد. دشمن درجه‌ی یک پوست در کل دوران زندگی ، خورشید است و خبر جدید این است که قهوه عاملی محافظت کننده از پوست در برابر خورشید است. زمانی که قهوه را نوش جان کنید و یا از سرم‌های محافظت کننده پوست استفاده کنید ، این امر محقق می‌شود.

البته همیشه می‌توان از کرم‌های ضد آفتاب ، کلاه های لبه دار و لباس‌های آستین بلند برای حفظ پوست از نور خورشید استفاده کرد. اما مطالعات اخیر نشان داده است که مصرف قهوه هم به صورت نوشیدنی و هم به صورت لوازم بهداشتی نقش مهمی در حفاظت پوست در برابر خورشدی ایفا می‌کند.

تاثیر قهوه در حفاظت از پوست

چگونگی حفاظت قهوه از پوست

بر طبق آزمایشی که توسط جامعه‌ی سرطان آمریکا بر روی 113 هزار داوطلب انجام شد، مشخص گردید که افرادی که قهوه بیشتری مصرف کرده‌اند ، احتمال این که سلول‌های سرطانی بدخیم در بدن آنها رشد نماید بسیار کمتر از افرادی بوده که قهوه مصرف نکرده بودند. نتایج الین آزمایش برای پیشگیری از سرطان پوست بسیار امیدوار کننده بوده است.

تاثیر قهوه در حفاظت از پوست

اگرچه این آزمایش دقیقا مشخص نمی‌کند که قهوه چگونه از پوست در برابر خورشید مراقبت می‌کند اما مدارک حاکی از آن است که کاهش مقادیر آنتی اکسیدان در به بروز سرطان کمک می‌کند. این ترکیبات گیاهی با آسیبهای رادیکال آزاد در بدن و در پوست مبارزه می‌کنند و اشعه‌ی فرابنفش خورشید منبع اصلی ایجاد رادیکال‌های آزاد در پوست بدن است.

تاثیر قهوه در حفاظت از پوست

قهوه به عنوان یکی از عوامل محافظ پوست در برابر حورشید ، در بسیاری از محصولات بهداشتی جدید استفاده می‌شود . در این میان از دانه‌ی قهوه عربیکا برای مصارفی مانند کرم و یا سرم‌های پوست استفاده می‌شود. این محصولات علاوه بر حفاظت ، نقش ترمیمی نیز برای پوست دارند.

1 دیدگاه در “تاثیر قهوه در حفاظت از پوست

  1. آحسان گفت:

    اتفاقاً من هروقت قهوه می خورم صوتم خشک و شکننده میشه به خاطر خاصیت چربی سوزی قهوه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *