دانستنی های باریستا, دانش قهوه

بهترین روش برای تمیز کردن جرم های قدیمی قهوه از فنجان و قوری

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بر اثر استفاده زیاد از فنجان قهوه یا قوری قهوه ساز خود ، جرم‌های قهوه‌ای رنگی به خود گرفته باشد و هیچ مایعی نتواند آن را به خوبی تمیز نماید یا اینکه مواد شوینده آنقدر گران و مضر باشند که رقبتی برای از بین بردن آنها پیدا نکنید. این جرم ها همچنین ممکن است قابل دسترسی نباشد . مثلا ظرف زیرین کمکس که به راحتی قابل شستشو نیست و دست در آن جای نمی‌گیرد . در اینجا روشی بسیار ساده و ارزان برای تمیز کردن جرم‌هلی قدیم قهوه از فنجان و قوری و یا هر ظرف دیگری برای شما بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید .

بهترین روش برای تمیز کردن جرم های قدیمی قهوه از فنجان و قوری

تمام چیزی که نیاز دارید جوش شیرین است. مقداری جوش شیرین را در ته فنجان یا قوری جرم گرفته بریزید . سپس مقداری آب به آن اضافه کنید تا حالتی خمیری به خود بگیرد.  فعالیت‌های شیمیایی باعث پاک شدن جرم‌ها از داخل ظرف خواهد شد. پس از چند دقیقه ظرف خود با آب بشویید و جوش شیرین را از آن پاک نمایید. خواهید دید که جرم ‌های داخل فنجان قهوه از بین رفته است.

بهترین روش برای تمیز کردن جرم های قدیمی قهوه از فنجان و قوری

این راه برای تمیز کردن ظروفی مانند کمکس نیز مناسب است. البته ممکن است با یکبار انجام این کار ، کاملا جرم‌های قهوه ساز از بین نرود اما تاثیر زیادی خواهد داشت و با چند بار انجام دادن و شستشو توسط جوش شیرین مطمعنا ظرف از هر گونه جرم قدیمی تمیز خواهد شد .

بهترین روش برای تمیز کردن جرم های قدیمی قهوه از فنجان و قوری

اگر با چنین مشکلی مواجه شدید به جای استفاده از محلول‌های گران قیمت و مضر برای سلامتی و محیط زیست ، بهتر است از جوش شیرین استفاده کنید. در این صورت مضرات و هزینه‌ی کمتری متوجه شما خواهد شد. امیدوارم برای داشتن یک ماگ و قوری تمیز و عاری از جرم‌های قدیمی قهوه ، از این روش استفاده کنید و دیگر نگران آن نباشید.

در اینجا روشی بسیار ساده و ارزان برای تمیز کردن جرم‌هلی قدیم قهوه از فنجان و قوری و یا هر ظرف دیگری برای شما بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید .


امیدوارم این مطلب برای آن دسته از افرادی که از این گونه جرم‌ها رنج می‌برند مفید باشد. با قهوه ایلیا همراه باشید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *