دانش قهوه, رست قهوه

انتخاب رستر برای کافی شاپ

انتخاب رستر برای کافی شاپ

کافی شاپ ها به دلایل مختلفی قهوه خود را رست می کنند. برخی ممکن است مشتاق به تنوع بخشیدن و انتخاب یک جریان درآمد اضافی باشند. دیگران ممکن است لذت سرو قهوه تازه برشته شده برای مشتریان را بخواهند. همچنین با گذشت زمان، برشته کردن قهوه خود می تواند از نظر مالی و شخصی مفید باشد.

با این حال، هنگام شروع، یکی از بزرگترین تصمیماتی که باید بگیرید انتخاب رستر برای کافی شاپ است. رست ‌کننده‌های قهوه تجاری بر اساس عوامل متعددی دستگاه‌ها را انتخاب می‌کنند، اما در یک محیط کافی‌شاپ، این چالش کاملاً متفاوت است.

طیف وسیعی از رسترها برای انتخاب وجود دارد که هر کدام سبک، عملکرد و ویژگی‌های خاص خود را دارند. در این رابطه، مایکل کارو از Nook Bakery & Coffee Bar and Coffee و Kaapo Paavolainen از شرکت One Day Coffee نکاتی دارند.

 

چرا یک کافی شاپ شروع به برشته کردن قهوه خود می کند؟

در ابتدا، اکثر کافی شاپ ها دانه های خود را از رسترهای عمده فروشی تهیه می کنند. این به ویژه در چند هفته و چند ماه اول می تواند مفید باشد. علاوه بر این، اگر با یک رستر معروف یا شناخته شده شریک باشید، ممکن است مشتریان حتی بیشتر به کافی شاپ شما وارد شوند.

با این حال، برشته کردن قهوه در کافه می تواند سودآوری زیادی داشته باشد. البته اگر این کار را در مقیاس خودتان انجام دهید. پس از سرمایه گذاری اولیه در یک رستر، هزینه های عرضه شما می تواند با خرید قهوه سبز و بو دادن آن کاهش یابد و شما را به سمت انتخاب رستر برای کافی شاپ ببرد.

مایکل کارو مالک Nook Bakery & Coffee Bar در فیلادلفیا، پنسیلوانیا است. او می گوید که برشته کردن قهوه در کافه «پول زیادی را پس انداز می کند».

همچنین شما را دقیق تر می کند. برشته کردن برای برآورده شدن میزان دقیق قهوه‌ای که می‌فروشید، باعث عرضه متعادل می شود.

مایکل اضافه می‌کند که تهیه و برشته کردن قهوه فقط به شما این فرصت را نمی‌دهد که طعم‌های جدیدی را به مردم ارائه دهید. همچنین با اتصال شما به افراد و داستان های پشت هر فنجان، دنیای کاملی از امکانات را باز می کند. او می‌گوید: «اینگونه ما خیلی به منبع قهوه نزدیک‌تر هستیم. ما می‌توانیم همه چیز را مستقیماً با واردکنندگان و کشاورزان، از شرایط رشد گرفته تا روش‌های فرآوری، در میان بگذاریم.»

انتخاب رستر برای کافی شاپبا این بینش، شما بهتر از همیشه مجهز خواهید شد تا نه تنها نیازهای مشتریان را برآورده کنید، بلکه طعم های جدید و هیجان انگیزی را برای آنها به ارمغان بیاورید که می تواند شما را از رقبا متمایز کند.

مایکل می‌گوید: «[من وارد] توسعه ترکیب‌های سفارشی شدم تا با ذائقه مشتریانمان مطابقت داشته باشد و [هر قهوه] را دقیقاً همانطور که می‌خواهم رستر دهم. بدیهی است که راه من تنها راه نیست، اما من آن را ترجیح می دهم.»

علاوه بر این، هنگامی که در برشته کردن تجربه بیشتری داشتید، می توانید از این فرصت برای بسته بندی و فروش قهوه برشته به عنوان یک جریان درآمد اضافی استفاده کنید.

این امر به ویژه در طول همه گیری برخی بیماری ها همچون کرونا مهم است. بسیاری از کافی‌شاپ‌ها در سرتاسر جهان مجبور به تعطیلی یا محدود کردن فعالیت‌های خود در برخی ظرفیت‌ها شده‌اند. اما همزمان، فروش اینترنتی قهوه برشته شده به شدت افزایش یافته است. مایکل می‌گوید که به لطف افزایش سفارش‌های آنلاین، 40 تا 45 درصد از ضررهای او به خاطر بستن کافه جبران شده است.

 مطالعه کنید: نکاتی درباره نگهداری رستر قهوه

نکاتی برای انتخاب رستر برای کافی شاپ

بنابراین، اکنون که تصمیم گرفتید قهوه خود را رست کنید، باید دستگاهی را انتخاب کنید. هنگام انتخاب رستر برای کافی شاپ باید چند فاکتور را در نظر داشت. با این حال، اگر سؤالی دارید، ابتدا بهتر است با کارشناسان و سایر متخصصان قهوه صحبت کنید.

  1. فضای خود را در نظر بگیرید

نختسنی نکته در انتخاب رستر برای کافی شاپ فضای مورد نیاز آن است. به فضایی که در آن مشغول به کار هستید فکر کنید. بسیاری از کافی‌شاپ‌های مستقل در مکان‌های کوچک‌تری قرار دارند که ممکن است به دلایلی فضای آن محدود باشد.

به طور معمول، برشته کردن نیاز به فضای قابل توجهی دارد. خود دستگاه‌ها معمولاً مقدار زیادی از فضای کف را اشغال می‌کنند (که بر اساس ظرفیت متفاوت است) اما فراتر از آن، شما به یک منطقه اختصاصی برای نگهداری و بسته‌بندی دانه نیز نیاز دارید.

علاوه بر این، رستر خود را از مناطق پرتردد دور نگه دارید. در نظر بگیرید که باریستاهای شما چگونه در پشت بار حرکت می کنند و رستر خود را از سر راه آنها دور نگه دارید.

مایکل مزایای انتخاب یک رستر فشرده را توضیح می دهد. او می‌گوید: «ما از Stronghold S7 Pro استفاده می‌کنیم. یک روستر تجاری فشرده با حداکثر ظرفیت 850 گرم (1.87 پوند) می‌تواند به راحتی روی سطح پشت بار شما بنشیند یا در یک اتاق کناری پنهان شود.»

 

  1. سهولت استفاده

دومین نکته در انتخاب رستر برای کافی شاپ ، آسانی در استفاده از آن است. رست یک فرآیند شیمیایی پیچیده است. برای درک کامل ممکن است سالها تمرین طول بکشد و حتی در آن زمان، هیچ تضمینی وجود ندارد که به نتایج ثابتی دست یابید.

اگر تازه شروع به رست دانه های خود کرده اید، می تواند خوب باشد که رستری را انتخاب کنید که در دسترس تر باشد. مایکل می‌گوید وقتی شروع به برشته کردن قهوه‌اش کرد، هیچ تجربه قبلی نداشت. او می‌گوید: «بعد از توضیحاتی که شرح عملیات اصلی دستگاه رستر بود، آن را روی یک گاری متحرک نزدیک درب ورودی خانه‌مان نصب کردم. در طول چندین شب و آخر هفته، قهوه رست کردم، نتایج را چشیدم، و تکرار کردم… تا اینکه رست و مزه کردن به تدریج بهتر می‌شد.»

او می‌افزاید که مهم نیست که کدام رست را انتخاب می‌کنید، مهم است که تشخیص دهید این یک فرآنید مستمر است.

او می گوید: «آزمایش و خطا ممکن است کارآمدترین فرآیند یادگیری به نظر نرسد، اما در درازمدت یک معلم بسیار مؤثر است. توجه دقیق به کار، نگاه دقیق به نتایج و گوش دادن به بازخورد دیگران می تواند به یادگیری کمک کند.»

Kaapo Paavolainen موسس شرکت One Day Coffee در هلسینکی فنلاند است. او به‌عنوان یک برشته‌کننده با تجربه‌تر می‌گوید که تجربه استفاده از S7 Pro  همچون رانندگی تسلا است»

انتخاب رستر برای کافی شاپکاپو می گوید که S7 Pro کاملاً الکتریکی است. او خاطرنشان می‌کند که در رستر‌های سنتی گازسوز، به دلیل «مدیریت گاز، در دریچه‌ها یا شعله‌ای که درام یا بستر سیال هوا را گرم می‌کند، تاخیر وجود دارد.» او می‌گوید: « با Stronghold S7 Pro، تمام کنترل‌های شما ثانیه به ثانیه هستند.»

 

 

  1. هزینه های نیروی کار را در نظر داشته باشید

دیگر مورد در انتخاب رستر برای کافی شاپ ، هزینه های نیروی انسانی آن است. رست قهوه نیاز به سرمایه گذاری مالی دارد. علاوه بر پولی که برای خود رست خرج می‌کنید، باید در نظر داشته باشید که یکی از کارکنان باید زمانی را صرف کار با دستگاه کند.

برای برخی از کافی شاپ ها، این یکی از کارکنانی است که قبلاً در آنجا کار می کند. برخی دیگر ممکن است متوجه شوند که نیاز دارند فردی را استخدام کنند که تجربه بیشتری داشته باشد یا حتی برای ارتقای مهارت یکی از اعضای تیم موجود سرمایه گذاری کند. در هر صورت، این یک هزینه است.

در مجموع، این بدان معناست که صاحبان کافی‌شاپ باید به دنبال دستگاه‌هایی باشند که بتوانند در درازمدت به آنها در صرفه‌جویی در زمان (و در نتیجه پول) کمک کنند.

یکی از این ویژگی های همیشه محبوب “تکثیر خودکار” پروفایل است. به عنوان مثال، در Stronghold S7 Pro، یک الگوریتم تکثیر پروفایل اختصاصی وجود دارد.

این می‌تواند پروفایل‌های رست از قبل موجود را ضبط و تکرار کند، به این معنی که می‌توان طعم‌های مشابه را بارها و بارها بدون نیاز به اپراتور روی دستگاه رستر، تولید کرد.

این به اعضای تیم آزادی بیشتری برای انجام چند کار می دهد، به جای اینکه همیشه از کسی بخواهد که آنجا بنشیند و دانه ها را تماشا کند. به نوبه خود، این منجر به تیم کارآمدتر و هزینه های عملیاتی کمتر می شود.

علاوه بر این، در برخی از کافی شاپ ها، غیر معمول نیست که یک باریستا به تنهایی در یک شیفت کار کند. اگر اینطور است، مهم‌تر این است که به دنبال یک رستر در دسترس باشید که بتوان آن را طوری برنامه‌ریزی کرد که حداقل به صورت نیمه مستقل کار کند.

مایکل می‌گوید: «با استفاده از S7 Pro، در حال برشته کردن بودم و در عین حال در مورد جعبه‌های سفارشی، طرح‌های دستمال کاغذی، خدمات رسانی به مشتریان و غیره تحقیق می‌کردم. این به طرز شگفت انگیزی از نظر توانایی چندوظیفگی بدون درهم ریختگی بسیار مفید است.»

  1. انرژی و محیط زیست

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب رستر برای کافی شاپ ، انرژی مصرفی آن و مسائل زیست محیطی اش است. مصرف کنندگان مدرن به طور فزاینده ای از برندها می خواهند که از نظر زیست محیطی پایدار شوند. به این ترتیب، کار کردن به روشی کم مصرف می‌تواند بر تعداد مشتریانی که از کافی‌شاپ شما بازدید می‌کنند و همچنین صورت‌حساب‌های آب و برق شما تأثیر بگذارد.

برشته کردن فرآیندی انرژی بر است و بیشتر دستگاه های رستر با طراحی سنتی از گازهای طبیعی سوخت می گیرند. با این حال، در سال های اخیر، تعداد بیشتری از رسترهای تمام برقی وارد بازار شده اند. به عنوان یک سرمایه گذاری بلندمدت، یک رستر با انرژی کارآمد می تواند تأثیرات زیست محیطی شما را به حداقل برساند و در دراز مدت به کسب و کار شما سود برساند.

 

 

کاپو می‌گوید که در One Day Coffee، کاملاً از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده می شود. او می‌گوید: «S7 Pro فقط از برق استفاده می‌کرد و در فنلاند، ما می‌توانیم نحوه تولید برق خود را انتخاب کنیم. الکتریسیته ای که من استفاده می کنم توسط انرژی باد و خورشید تولید شده است، به این معنی که انرژی ای که برای برشته کردن استفاده می کنم قابل تجدید است. می دانم که ممکن است به نظر یک ترفند بازاریابی باشد، اما بسیار شگفت انگیز است.»

رستر برای کافی شاپمانند هر سرمایه گذاری در تجهیزات، انتخاب روستر برای کافی شاپ شما به تحقیقات زیادی نیاز دارد.

بنابراین، قبل از خرید، طولانی و سخت در مورد اینکه دستگاه را کجا قرار می‌دهید، چگونه بر روند کار باریستا تأثیر می‌گذارد، چه کسی آن را مدیریت می‌کند و چگونه بر صورت‌حساب‌های انرژی شما تأثیر می‌گذارد، فکر کنید. در نظر گرفتن همه این عوامل به شما کمک می کند تا یک رستر مناسب برای خود انتخاب کنید.

منبع: Perfect Daily Grind

4 دیدگاه در “انتخاب رستر برای کافی شاپ

  1. Mark گفت:

    Thanks for your blog, nice to read. Do not stop.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *