دانستنی های قهوه, دانش قهوه

افزودن شکر به قهوه از نظر حرفه‌ای ها

افزودن شکر به قهوه از نظر حرفه‌ای ها

همانطور که همه ما می‌دانیم، شکر ماده‌ای مضر برای سلامتی انسان است اما برخی از افراد تحمل طعم تلخ قهوه را ندارند از این رو به قهوه خود شکر اضافه می‌کنند. اکنون می‌خواهیم بدانیم که افزودن شکر به قهوه از نظر حرفه‌ای ها چگونه است. با قهوه ایلیا همراه باشید…

افزودن شکر به قهوه از نظر حرفه‌ای ها

چرا شکر از نظر قهوه چنین منفور است؟

قهوه ماده‌ی خوراکی ای نیست که در یک دقیقه تولید شود بلکه با  کار و تلاش سخت در طی روزها، ماه‌ها و حتی سالها رشد کرده و به دست مصرف کننده می‌رسد. همیشه و در تمامی مراحل تولید قهوه، سعی بر این است که بهترین عطر و طعم ممکن تولید شود. در مرحله کاشت بهترین دانه قهوه، بهترین خاک، بهترین شرایط و اقلیم در نظر گرفته می‌شود. همچنین در زمان فرآوری، بهترین و با کیفیت‌ترین روش موجود انتخاب می‌شود. شخص رست کننده همیشه در تلاش است تا بهترین پروفایل رست را روی قهوه‌ها اعمال نماید و در نهایت باریستاها بیشترین تلاش خود را برای تهیه قهوه با کیفیت به خرج می‌دهند و شکر، باعث برهم خوردن تعادل عطری و طعمی قهوه شده و به نظر باریستاها، زمانی که به قهوه شکر اضافه شود، دیگر این نوشیدنی قهوه نخواهد بود.

افزودن شکر به قهوه از نظر حرفه‌ای ها

طعمی که مد نظر مصرف کننده است

برخی از مردم بر این باورند که قهوه یک علم است و برخی دیگر آن را یک هنر می‌دانند. قهوه نیز مانند هنر، غذا یا موسیقی سلیقه‌ایست. برخی از قهوه‌ها مانند نقاشی مونالیزا، زیبا و عوام پسند است و برخی دیگر مانند تابلو زن، ( در سمت راست )، نیازمند بینش و علمی خاص دارد تا برای شخص زیبا جلوه کند.

افزودن شکر به قهوه از نظر حرفه‌ای ها

آنتونی رو، داور جهانی مسابقات باریستا، در مورد استفاده از شکر در قهوه می‌گوید: به عقیده‌ی من هنوز هیچ کس قهوه‌ی شیرینی که به خودی خود شیرین باشد، ننوشیده است چون بسیاری از مردم به صورت غیر ارادی بر این باورند که قهوه به شکر نیاز دارد و برای شیرین کردن آن از شکر استفاده می‌کنند حتی قبل از چشیدن و مزه کردن آن.

افزودن شکر به قهوه از نظر حرفه‌ای ها

بنابراین همیشه بهتر است قبل از اضافه کردن شکر به قهوه، آن را چشید. بیشتر مردم قبل از اینکه به غذایی نمک بزنند آن را می‌چشند پس چرا در مورد قهوه این اصل رعایت نشود ؟

[alert style=”success”] چند روش برای شیرین کردن قهوه بدون شکر [/alert]

در برخورد اول به مشتری پیشنهاد می‌شود که قبل از اضافه کردن شکر‌ به قهوه، آن را مزه کند. بعد از مدتی خود مشتری به این نتیجه خواهد رسید که شکر‌ کمتری داخل قهوه بریزد.

بیشتر افراد حرفه‌ای در زمینه‌ی قهوه از اضافه کردن شکر‌ به قهوه امتنا می‌کنند و حس ناخوشایندی در مورد این کار دارند اما هر کسی سلیقه و ذائقه خاص خود را دارد.

افزودن شکر به قهوه از نظر حرفه‌ای ها

نظر شما در مورد شکر‌ داخل قهوه چیست؟

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *