رست قهوه, دانش قهوه

اطمینان از کیفیت امری مهم در رست قهوه

اطمینان از کیفیت امری مهم در رست قهوه

غیرقابل پیش بینی بودن و کیفیت از مشکلاتی هستند که همیشه رستری ها با آنها مواجه می‌شوند. باید بهترین قهوه با بهترین کیفیت ممکن خریداری شود، با دقت بسیار پروفایل رست برای آن تعیین گردد و با احتیاط و دقت بالا رست قهوه انجام شود و در نهایت با بهترین بسته بندی عرضه شود. با این حال چطور می‌توان از کیفیت قهوه‌ای که به دست مشتری می‌رسد مطمئن شد ؟

برای پی بردن به جواب، راه ساده‌ای وجود ندارد اما عواملی هستند که با توجه به آنها می‌توان تا حدی به پاسخ رسید.

اطمینان از کیفیت امری مهم در رست قهوه

قهوه رست شده چیست ؟

در ظاهر قهوه رست شده یک سری از دانه‌های قهوه‌ای هستند که رایحه خوبی دارند اما در اصل، قضیه بسیار پیچیده‌تر است. همواره باید به یاد داشته باشیم که قهوه یک محصول نیمه آماده ست و باید قبل از مصرف دم شود.

اطمینان از کیفیت امری مهم در رست قهوه

کیفیت چیست ؟

اگر بخواهیم مشکلات کیفیتی قهوه را بررسی کنیم، ابتدا باید معنی کیفیت را بدانیم.

از نظر سازمان قهوه اسپشالیتی، قهوه‌هایی که بعد از انجام کاپینگ بتوانند امتیاز بالاتر از 80 کسب نمایند، قهوه ی با کیفیت هستند. اما این تنها یک نماد عددی برای نشان دادن کیفیت است. به گفته‌ی ریک راین هارت (  Ric Rhinehart )، باید از قهوه انتظار عطر و رایحه‌ی دقیقی را داشت  که نسبت به خاستگاه آن باید داشته باشد. او همچنین می‌گوید که قهوه باید همیشه با بهترین حالت ممکن رست و دم شود.

به بیان دیگر، قهوه با کیفیت باید در تمامی مراحل چرخه‌ی تولید و تهیه، از دانه تا فنجان بهترین حالت و عطر و طعم را دارا باشد.

اطمینان از کیفیت امری مهم در رست قهوه

چهار نکته برای رستری‌های بزرگ

هدف ما رسیدن به بهترین کیفیت و ارائه آن به مشتریان و علاقه مندان به قهوه است و این هدف چندان دور و غیر قابل دسترس نیست. در اینجا به چند نکته مهم برای رسیدن هرچه بهتر به این هدف اشاره خواهیم کرد.

  • منبع قهوه سبز

در مرحله اول باید هدف ما بر این باشد که قهوه را به خوبی تهیه کنیم و در دسترس عموم قرار دهیم با این حال قهوه سبز با قیمت مناسب همیشه به سادگی یافت نخواهد شد و قهوه‌های بسیار گران هم مشکلات خود را برای فروش خواهد داشت. بهترین راه حل خریدن قهوه‌ی سبزی است که از نظر کیفیت و قیمت مناسب باشد و بتواند سود مناسبی به ما بدهد.

اطمینان از کیفیت امری مهم در رست قهوه

  • نحوه تهیه

نکات مهمی در تهیه قهوه‌های اسپشالیتی وجود دارد که به نام قوانین نسل سوم قهوه معروف‌اند و برای تهیه و دم کردن بهترین قهوهف کمک بزرگی به قهوه نوشان می‌کند. اما این قوانین تا زمانی جوابگو هستند که کنترل دقیق و کاملی بر روی تهیه قهوه وجود داشته باشد در غیر اینصورت، مشتری ممکن است در کل نوشیدنی دیگری نسبت به چیزی که انتظارش را می‌کشد به دست آورد.

اما چند درصد از مشتریان و افراد این قوانین را رعایت می‌کنند ؟

بهترین راه برای این مشکل این است که قهوه را به گونه‌ای رست کنیم که برای افرادی که از این قوانین استفاده نمی‌کنند نیز مناسب باشد.

  • تازگی قهوه

در ابتدا چنین به نظر می‌رسد که باید تازه‌ترین قهوه رست شده به دست مشتری داده شود اما، قهوه تازه رست شده گازهای زیادی آزاد می‌کند و این ممکن است بر عطر و طعم قهوه‌ای که افراد مبتدی تهیه می‌کنند تاثر منفی بگذارد بنابراین بهتر است بعد از رست قهوه، اجازه استراحت به آن داده شود.

اطمینان از کیفیت امری مهم در رست قهوه

  • آموزش

اگر به مشتریان و علاقه مندان به قهوه آموزش دهید، نتیجه‌ای برد برد خواهید داشت. هرچه مشتریان شما بهتر بتوانند قهوه را تهیه کنند، تقاضای بیشتری برای خرید قهوه از شما خواهند داشت.

اطمینان از کیفیت امری مهم در رست قهوه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *