نسپرسو ( Nespresso ) یکی از برندهای شناخته شده دنیای قهوه است که بیشتر با نام کپسول قهوه در جهان شناخته شده است . این شرکت به عنوان نخستین و بزرگترین تولید کنندهی انواع کپسول های قهوه به شمار میرود و همچنین تولید قهوه سازهای مدرن و امروزی اسپرسو از محصولات متفاوت این شرکت نسبت به دیگر برندها میباشد . نسپرسو ( Nespresso ) یکی از برندهای شرکت تولید مواد غذایی نستله ( Nestle ) است که ایدهی طراحی آن توسط یکی از کارمندان شرکت Nestle در سال 1976 شکل گرفت در حال حاضر دفتر مرکزی این شرکت در شهر لوزان کشور سوییس قرار دارد .
تاریخچهی نسپرسو ( Nespresso ) به پنج بخش عمده تقسیم میشود :
داستان شکل گیری نسپرسو ( Nespresso ) از یک ایدهی ابتدایی و ساده شروع شد : توانایی تهیهی یک فنجان قهوهی عالی اسپرسو شبیه به باریستاهای حرفهای توسط همهی افراد .
در سال 1976 یکی از کارمندان شرکت نستله ( Nestle ) این ایده را مطرح کرد و در همان سال اختراع و ثبت انحصاری شد . در ابتدای راه این ایده موفقیت چندانی را کسب نکرد تا اینکه یک دههی بعد یعنی در سال 1986 و با تلاشهای بیشتر به تدریج به موفقیت بیشتری دست پیدا کرد . برای کپسول قهوه اسپرسو ، در ابتدا از چهار قهوهی متنوع Capriccio ، Cosi ، Decaffeinato و Bolero (Volluto ) استفاده شد و دو قهوه ساز اسپرسو با مدلهای C100 و C1100 معرفی شد . بازار تجاری نسپرسو ( Nespresso ) در ابتدا متعلق به کشورهای سوییس ، ژاپن و ایتالیا بود .
در سال 1990 شرکت نستله ( Nestle ) قراردادی را با شرکت تولیدکنندهی ماشین آلات خانگی Turmix در سوییس به امضا رساند که به عنوان نقطهی آغازی برای فروش قهوه سازهای نسپرسو ( Nespresso ) به حساب میآید .
نخستین نمونههای کپسول قهوه قابل بازیافت در سال 1991 با 34 نوع گوناگون معرفی شد . در همین سال فروش محصولات نسپرسو ( Nespresso ) به کشورهای فرانسه و آمریکا نیز رسید . دو سال بعد یعنی در سال 1993 خط تولید دوم کپسول قهوه راه اندازی شد و قهوههای Toscana (Arpeggio ) و Roma به عنوان پنجمین و ششمین نوع کپسولهای قهوه معرفی شدند .
در این دوره بازار تجاری نسپرسو در دنیا رو به گسترش بود و طراحی و نوآوری باعث فروش بیشتر محصولات Nespresso شد . همچنین قابلیت ثبت سفارش آنلاین 24 ساعته راه اندازی شد .
در سال 1996 نخستین سایت اینترنتی شرکت نسپرسو ( Nespresso ) راه اندازی شد که بعدها به عنوان یکی از راههای فروش محصولات این شرکت در سراسر دنیا شناخته شد . در همین سال قهوه سازهای C250/554 معرفی شدندکه به عنوان نخستین مدلهای قهوه سازهای نیمه اتوماتیک این شرکت به حساب میآیند .
در سال 1997 امضای قرارداد با چند شرکت مهم برای تولید انواع قهوهسازها و توزیع آسان تر آن در دنیا ، صورت پذیرفت . این شرکتها در کشورهای سوییس ، فرانسه و آمریکا مستقر بودند . کپسول قهوه Ristretto نیز در همین سال معرفی شد .
سال 1998 نام شرکت به Nestle Nespresso SA SERVCE تغییر پیدا کرد ، فعالیت سایت در فروش محصولات گسترش پیدا کرد و اسپرسوساز و کپسول قهوه با طراحیهای متنوع و رنگهای جدید وارد بازار تجاری شدند .
فروش محصولات شرکت روز به روز گسترش پیدا کرد و به تدریج تبدیل به برندی شناخته شده در سرتاسر دنیا شد . در سال 2000 ادارهی مرکزی نسپرسو ( Nespresso ) به شهر Paudex در سوییس منتقل شد . نخستین فروشگاه نسپرسو نیز در پاریس افتتاح شد . سال بعد در طراحی قهوه سازها بازنگری اتفاق افتاد و ویژگیهایی مانند طراحی ارگونومیک به منظور راحتی در استفاده به محصول اضافه شد که این باعث فروش بیش از پیش قهوه سازهای این شرکت شد .
در سال 2003 کیفیت کپسولهای قهوه این شرکت به حد قابل توجهی افزایش یافت و به سی و دومین قهوه پرمصرف مردم امریکا تبدیل شد . نخستین شعبه کافی شاپهای نسپرسو ( Nespresso ) یکسال بعد در شهر مونیخ بازگشایی شد که بعدا نیویورک نیز شعبه بعدی آن را افتتاح کرد .
نسپرسو تا حد زیادی رشد کرد و به برندی برتر در دنیای قهوه تبدیل شد . در این دوره این شرکت قهوههایی با بالاترین کیفیت همراه با طعمهای جدید و متنوع وارد بازار تجاری خود کرد و همچنین به نوآوریهای خود در زمینه کپسول قهوه و قهوه ساز ادامه داد . معرفی سرویسهای شخصی و ویژه برای مشتریان نیز باعث افزایش خرید و مشتری مداری در این سالها شد . در سال 2006 شرکت نسپرسو جورج کلونی را به عنوان اسپانسر محصولات خود معرفی کرد و این باعث گسترش بیشتر فرهنگ مصرف قهوه در بین مردم شد .
در طی سالیان متمادی و تلاشهای مداوم مسئولان و کارکنان این شرکت با تولید قهوه سازهای متمایز و متنوع ، بازگشایی هزاران شعبه از فروشگاههای نسپرسو در سراسر جهان و حفظ و تداوم کیفیت کپسول قهوه Nespresso را به یکی از مشهورترین برندهای دنیای قهوه در سراسر جهان تبدیل کرده است . این دوره که تا امروز هم ادامه یافته است به عنوان عصر تکنولوژی و طراحیهای منحصر به فرد شرکت Nespresso در زمینهی کپسول قهوه به شمار میرود . در حال حاضر کپسول های قهوه نسپرسو در طعم های مختلف و برای استفاده های گوناگون تهیه و تولید میشوند .
در سال 2007 قهوه ساز Lattissima با تکنولوژی اتوماتیک و یک بار لمس معرفی شد .
در سال 2008 سهام نسپرسو ( Nespresso ) تا حد قابل توجهی افزایش پیدا کرد . سه قهوه از بهترین قهوههای تک خاستگاه جهان و دو ترکیب جدید به محصولات این شرکت اضافه شد .
تعداد کافی شاپها و فروشگاههای Nespresso روز به روز در حال افزایش بود و در سال 2010 شعبه دویستم نسپرسو در چین بازگشایی شد .
در سال 2011 نسپرسو برای نخستین بار در طول یکسال از چهار قهوه ساز جدید رونمایی کرد .
PIXIE : با طراحی بسیار نوآورانه و مطابق با محیط زیست
Zenius و Aguila: قهوه سازهایی با عملکردهای بیشتر برای مصرف کنندگان حرفهای
Lattissima+ : برای تهیهی آسانتر قهوههایی با استفاده از شیر با تکنولوژی تمام خودکار
در سال 2012 و بر مبنای هدف گذاری طراحی مطابق با محیط زیست 75 درصد از کپسولهای نسپرسو قابل بازیافت شد .
از ابتدای شکل گرفتن این ایده تا هنگام تاسیس شرکت و پیشرفتهای مهم در طول سالیان متمادی ، موفقیتهای نسپرسو بر سه اصل کلیدی استوار بوده است :
1 – استفاده از قهوههایی با بالاترین کیفیت
به منظور بالا بردن سطح رضایت مشتریان ، کارشناسان کنترل کیفیت نسپرسو قهوههای این شرکت را از بهترین دانههای قهوهی سراسر جهان انتخاب میکنند . فرآیند رست و ترکیب قهوههای مختلف با استفاده از مجهزترین دستگاهها و کارکنان کارآزموده صورت میگیرد .
2 – رابطه پایدار و طولانی مدت با مشتریان
یکی از جنبههای مهم و با ارزش که نسپرسو دنبال میکند رابطهی نزدیک با مشتریان است .هرروزه رابطهی مستقیم با میلیونها مشتری از سراسر جهان باعث شده است که سلیقهها و خواستههای آنها بیشتر شناخته شود . ترکیب انواع متنوع قهوهها برای هر سلیقهای یک عنصر مهم در جهت مشتری مداری نمونه است .
3 – رشد پایدار تجاری
نسپرسو ( Nespresso ) در همهی زمینههای کاری خود به ثبات تجاری در بازار رسیده است . از انواع کپسول قهوه گوناگون و قابل بازیافت همراه با طعمهای بینظیر تا انواع قهوه سازها محصولات این شرکت روزانه فروش بسیاری را در جهان به خود اخصاص داده است . تهیهی یک برنامهی بلندمدت برای پایداری بازار تجاری یکی دیگر از رموز موفقیت Nespresso میباشد که این برنامه بصورت همیشگی ادامه دارد .
Nespresso امروزه در 64 کشور جهان نمایندگی دارد و بیش از 12 هزار کارمند در سراسر جهان که نیمی از آنها بصورت مستقیم با مشتریان ارتباط دارند در این شرکت مشغول به کار هستند . در سال 2000 تعداد کارمندان نسپرسو 331 نفر بوده است که نسبت به آن سال ، امروزه تعداد کارمندان افزایش قابل توجهی داشته است . بیش از 5 میلیون هوادار در شبکههای اجتماعی Nespresso را دنبال میکنند و روزانه 340 هزار مشتری جدید از سایت فروشگاهی این شرکت بازدید میکنند .
3 دفتر مرکزی و تولید عمدهی نسپرسو در شهرهای Avenches ، Orbe و Romont کشور سوییس قرار دارند .
امروزه نسپرسو بیش از 60 مدل قهوه ساز هوشمند و زیبا را تولید میکند که بوسیلهی 8 کارخانهی تولید ماشین آلات مرتبط با قهوه در جهان صورت میپذیرد . بیش از ده جایزهی مختلف بین المللی برای طراحیهای منحصر بفرد قهوه سازهای نسپرسو ، به این شرکت اهدا شده است .
بیش از 450 فروشگاه نسپرسو در پایان سال 2015 در سراسر جهان وجود داشته است که خدمات متنوعی را به ارائه میکنند و این رابطهی نزدیک با مشتریان سبب میشود روز به روز بیشتر از سلیقههای آنها آگاه شده و بتوانند کیفیت و تنوع محصولات خود را بالاتر ببرند .
2 دیدگاه ها
سلام
واقعا سایت خیلی خوب و کاملی دارید ای کاش زودتر با این سایت آشنا میشدم تا خرید های بهتری داشتم.
سوالی که برام پیش اومده در مورد کپسول قهوه هست چون من واقعا عاشق برند نستله و محصولاتش هستم
آیا کپسول قهوه فقط مخصوص همین برند هست یا برندهای دیگه هم تولید میکنن؟
میشه کمی در مورد طریقه ی مصرف کپسول قهوه توضیح بدین منظورم اینه که برای استفاده باید از دستگاه خاصی استفاده کرد یا مثل پودر نسکافه باید فقط توی آب جوش بندازیم تا حل بشه؟
آیا میشه با دستگاه اسپرسو ساز هم از این کپسول ها استفاده کرد؟این برند پودر قهوه یا دانه ی قهوه هم داره و اگر داره سایت شما هم برای فروش موجود داره؟
با تشکر فراوان
سلام
ممنون از لطف شما ، حضور شما باعث دلگرمی ماست.
#پاسخ به سوال اوتون در مورد برند های تولید کننده کپسول قهوه ، بله برند های دیگری هم کپسول قهوه تولید میکنند مانند بیالتی ، استارباکس و…
#در مورد طریقه مصرف کپسول قهوه ، به طور کلی برای استفاده از کپسول های قهوه باید دستگاه تهیه قهوه با استفاده از کپسول داشته باشین به طور معمول و رایج به این دستگاه ها نسپرسو یا اسپرسو ساز کپسولی و یا اسپرسو ساز نسپرسو گفته میشه ، نحوه عملکرد این دستگاه ها به این صورته که شما کپسول نسپرسو را داخل دستگاه قرار میدین ، دکمه شروع به کار دستگاه رو فشار میدین و دستگاه برای شما یه اسپرسو بسیار با کیفیت آماده میکنه .
#برند نسپرسو فقط کپسول تولید میکنه و دانه و پودر قهوه ندارد و فروشگاه قهوه ایلیا کلیه کپسول ها و دستگاه های نسپروس رو برای فروش ارائه میکنه .