theme
3228 بازدید

نسپرسو « Nespresso » ، برند خاص کمپانی بزرگ نستله

نسپرسو ( Nespresso ) یکی از برندهای شناخته شده دنیای قهوه است که بیشتر با نام کپسول قهوه در جهان شناخته شده است . این شرکت به عنوان نخستین و بزرگترین تولید کننده‌ی انواع کپسول های قهوه به شمار می‌رود و همچنین تولید قهوه سازهای مدرن و امروزی اسپرسو از محصولات متفاوت این شرکت نسبت به دیگر برندها می‌باشد . نسپرسو ( Nespresso ) یکی از برندهای شرکت تولید مواد غذایی نستله ( Nestle ) است که ایده‌ی طراحی آن توسط یکی از کارمندان شرکت Nestle در سال ۱۹۷۶ شکل گرفت در حال حاضر دفتر مرکزی این شرکت در شهر لوزان کشور سوییس قرار دارد  .

تاریخچه نسپرسو ( Nespresso ) :

تاریخچه‌ی نسپرسو ( Nespresso ) به پنج بخش عمده تقسیم می‌شود :

۱ – دوره اول : آزمون و خطا در مسیر رو به رشد

داستان شکل گیری نسپرسو ( Nespresso ) از یک ایده‌ی ابتدایی و ساده شروع شد : توانایی تهیه‌ی یک فنجان قهوه‌ی عالی اسپرسو شبیه به باریستاهای حرفه‌ای توسط همه‌ی افراد .

در سال ۱۹۷۶ یکی از کارمندان شرکت نستله ( Nestle ) این ایده را مطرح کرد و در همان سال اختراع و ثبت انحصاری شد . در ابتدای راه این ایده موفقیت چندانی را کسب نکرد تا اینکه یک دهه‌ی بعد یعنی در سال ۱۹۸۶ و با تلاش‌های بیشتر به تدریج به موفقیت بیشتری دست پیدا کرد . برای کپسول قهوه اسپرسو ، در ابتدا از چهار قهوه‌ی متنوع Capriccio ، Cosi ، Decaffeinato و Bolero (Volluto ) استفاده شد و دو قهوه ساز اسپرسو با مدل‌های C100 و C1100 معرفی شد . بازار تجاری نسپرسو ( Nespresso ) در ابتدا متعلق به کشورهای سوییس ، ژاپن و ایتالیا بود .

Nespresso c100

در سال ۱۹۹۰ شرکت نستله ( Nestle ) قراردادی را با شرکت تولیدکننده‌ی ماشین آلات خانگی  Turmix  در سوییس به امضا رساند که به عنوان نقطه‌ی آغازی  برای فروش قهوه سازهای نسپرسو ( Nespresso ) به حساب می‌آید .

نخستین نمونه‌های کپسول قهوه قابل بازیافت در سال ۱۹۹۱ با ۳۴ نوع گوناگون معرفی شد . در همین سال فروش محصولات نسپرسو ( Nespresso ) به کشورهای فرانسه و آمریکا نیز رسید . دو سال بعد یعنی در سال ۱۹۹۳ خط تولید دوم کپسول قهوه راه اندازی شد و قهوه‌های Toscana (Arpeggio ) و Roma به عنوان پنجمین و ششمین نوع کپسول‌های قهوه معرفی شدند .

۲ – دوره دوم : ترقی و گسترش

در این دوره بازار تجاری نسپرسو در دنیا رو به گسترش بود و طراحی و نوآوری باعث فروش بیشتر محصولات Nespresso شد . همچنین قابلیت ثبت سفارش آنلاین ۲۴ ساعته راه اندازی شد .

در سال ۱۹۹۶ نخستین سایت اینترنتی شرکت نسپرسو ( Nespresso ) راه اندازی شد که بعدها به عنوان یکی از راه‌های فروش محصولات این شرکت در سراسر دنیا شناخته شد . در همین سال قهوه سازهای C250/554 معرفی شدندکه به عنوان نخستین مدل‌های قهوه سازهای نیمه اتوماتیک این شرکت به حساب می‌آیند .

در سال ۱۹۹۷ امضای قرارداد با چند شرکت مهم برای تولید انواع قهوه‌سازها و توزیع آسان تر آن در دنیا ، صورت پذیرفت . این شرکت‌ها در کشورهای سوییس ، فرانسه و آمریکا مستقر بودند . کپسول قهوه‌ Ristretto  نیز در همین سال معرفی شد .

سال ۱۹۹۸ نام شرکت به Nestle Nespresso SA SERVCE تغییر پیدا کرد ، فعالیت سایت در فروش محصولات گسترش پیدا کرد و اسپرسوساز و کپسول‌ قهوه  با طراحی‌های متنوع  و رنگ‌های جدید وارد بازار تجاری شدند .

۳ – دوره سوم : تبدیل شدن به برندی جهانی

نسپرسو

فروش محصولات شرکت روز به روز گسترش پیدا کرد و به تدریج تبدیل به برندی شناخته شده در سرتاسر دنیا شد . در سال ۲۰۰۰ اداره‌ی مرکزی نسپرسو ( Nespresso ) به شهر Paudex در سوییس منتقل شد . نخستین فروشگاه نسپرسو نیز در پاریس افتتاح شد . سال بعد در طراحی قهوه سازها بازنگری اتفاق افتاد و ویژگی‌هایی مانند طراحی ارگونومیک به منظور راحتی در استفاده به محصول اضافه شد که این باعث فروش بیش از پیش قهوه سازهای این شرکت شد .

در سال ۲۰۰۳ کیفیت کپسول‌های قهوه این شرکت به حد قابل توجهی افزایش یافت و به سی و دومین قهوه پرمصرف مردم امریکا تبدیل شد . نخستین شعبه کافی شاپ‌های نسپرسو ( Nespresso ) یکسال بعد در شهر مونیخ بازگشایی شد که بعدا نیویورک نیز شعبه بعدی آن را افتتاح کرد .

۴ – دوره چهارم : نهادینه کردن فرهنگ جهانی مصرف قهوه در بین مردم

نسپرسو تا حد زیادی رشد کرد و به برندی برتر در دنیای قهوه تبدیل شد . در این دوره این شرکت  قهوه‌هایی با بالاترین کیفیت همراه با طعم‌های جدید و متنوع وارد بازار تجاری خود کرد و همچنین به  نوآوری‌های خود در زمینه کپسول قهوه و قهوه ساز ادامه داد .  معرفی سرویس‌های شخصی و ویژه برای مشتریان نیز باعث افزایش خرید و مشتری مداری در این سالها شد . در سال ۲۰۰۶ شرکت نسپرسو جورج کلونی را به عنوان اسپانسر محصولات خود معرفی کرد و این باعث گسترش بیشتر فرهنگ مصرف قهوه در بین مردم شد .

نسپرسو

 

۵ – دوره پنجم : یک پارچه شدن رهبری جهانی در زمینه فروش کپسول قهوه و قهوه ساز

کپسول قهوه نسپرسو

 

در طی سالیان متمادی و تلاش‌های مداوم مسئولان و کارکنان این شرکت با تولید قهوه سازهای متمایز و متنوع ، بازگشایی هزاران شعبه از فروشگاه‌های نسپرسو در سراسر جهان و حفظ و تداوم کیفیت کپسول قهوه Nespresso را به یکی از مشهورترین برندهای دنیای قهوه در سراسر جهان تبدیل کرده است . این دوره که تا امروز هم ادامه یافته است به عنوان عصر تکنولوژی و طراحی‌های منحصر به فرد شرکت Nespresso در زمینه‌ی کپسول قهوه به شمار می‌رود . در حال حاضر کپسول های قهوه نسپرسو در طعم های مختلف و برای استفاده های گوناگون تهیه و تولید می‌شوند .

در سال ۲۰۰۷ قهوه ساز Lattissima با تکنولوژی اتوماتیک و یک بار لمس معرفی شد .

در سال ۲۰۰۸ سهام نسپرسو ( Nespresso ) تا حد قابل توجهی افزایش پیدا کرد . سه قهوه از بهترین قهوه‌های تک خاستگاه جهان و دو ترکیب جدید به محصولات این شرکت اضافه شد .

تعداد کافی شاپ‌ها و فروشگاه‌های Nespresso روز به روز در حال افزایش بود و در سال ۲۰۱۰ شعبه دویستم نسپرسو در چین بازگشایی شد .

در سال ۲۰۱۱ نسپرسو برای نخستین بار در طول یکسال از چهار قهوه ساز جدید رونمایی کرد .

PIXIE : با طراحی بسیار نوآورانه و مطابق با محیط زیست

Zenius  و  Aguila: قهوه سازهایی با عملکردهای بیشتر برای مصرف کنندگان حرفه‌ای

Lattissima+ : برای تهیه‌ی آسانتر قهوه‌هایی با استفاده از شیر با تکنولوژی تمام خودکار

در سال ۲۰۱۲ و بر مبنای هدف گذاری طراحی مطابق با محیط زیست ۷۵ درصد از کپسول‌های نسپرسو قابل بازیافت شد .

بررسی و خرید : انواع قهوه ساز Nespresso

مسیر درخشان Nespresso :

نسپرسو

از ابتدای شکل گرفتن این ایده تا هنگام تاسیس شرکت و پیشرفت‌های مهم در طول سالیان متمادی ، موفقیت‌های نسپرسو بر سه اصل کلیدی استوار بوده است :

۱ –  استفاده از قهوه‌هایی با بالاترین کیفیت

به منظور بالا بردن سطح رضایت مشتریان ، کارشناسان کنترل کیفیت نسپرسو قهوه‌های این شرکت را از بهترین دانه‌های قهوه‌ی سراسر جهان انتخاب می‌کنند . فرآیند رست و ترکیب قهوه‌های مختلف با استفاده از مجهزترین دستگاه‌ها و کارکنان کارآزموده صورت می‌گیرد .

۲ – رابطه‌ پایدار و طولانی مدت با مشتریان

یکی از جنبه‌های مهم  و با ارزش که نسپرسو دنبال می‌کند رابطه‌ی نزدیک با مشتریان است .هرروزه رابطه‌ی مستقیم با میلیون‌ها مشتری از سراسر جهان باعث شده است که سلیقه‌ها و خواسته‌های آنها بیشتر شناخته شود . ترکیب انواع متنوع قهوه‌ها برای هر سلیقه‌ای یک عنصر مهم در جهت مشتری مداری نمونه است .

۳ – رشد پایدار تجاری

نسپرسو ( Nespresso ) در همه‌ی زمینه‌های کاری خود به ثبات تجاری در بازار رسیده است . از انواع کپسول قهوه‌ گوناگون و قابل بازیافت همراه با طعمهای بینظیر تا انواع قهوه سازها محصولات این شرکت روزانه فروش بسیاری را در جهان به خود اخصاص داده است . تهیه‌ی یک برنامه‌ی بلندمدت برای پایداری بازار تجاری یکی دیگر از رموز موفقیت Nespresso می‌باشد که این برنامه بصورت همیشگی ادامه دارد .

نسپرسو در جهان امروز :

فروشگاه نسپرسو

Nespresso امروزه در ۶۴ کشور جهان نمایندگی دارد و بیش از ۱۲ هزار کارمند در سراسر جهان که نیمی از آنها بصورت مستقیم با مشتریان ارتباط دارند در این شرکت مشغول به کار هستند . در سال ۲۰۰۰ تعداد کارمندان نسپرسو ۳۳۱ نفر بوده است که نسبت به آن سال ، امروزه تعداد کارمندان افزایش قابل توجهی داشته است . بیش از ۵ میلیون هوادار در شبکه‌های اجتماعی Nespresso را دنبال می‌کنند و روزانه ۳۴۰ هزار مشتری جدید از سایت فروشگاهی این شرکت بازدید می‌کنند .

۳ دفتر مرکزی و تولید عمده‌ی نسپرسو در شهرهای Avenches ، Orbe و Romont کشور سوییس قرار دارند .

امروزه نسپرسو بیش از ۶۰ مدل قهوه ساز هوشمند و زیبا را تولید می‌کند که بوسیله‌ی ۸ کارخانه‎‌ی تولید ماشین آلات مرتبط با قهوه در جهان صورت می‌پذیرد . بیش از ده جایزه‌ی مختلف بین المللی  برای طراحی‌های منحصر بفرد قهوه سازهای نسپرسو ، به این شرکت اهدا شده است .

بیش از ۴۵۰ فروشگاه نسپرسو در پایان سال ۲۰۱۵ در سراسر جهان وجود داشته است که خدمات متنوعی را به ارائه می‌کنند و این رابطه‌ی نزدیک با مشتریان سبب می‌شود روز به روز بیشتر از سلیقه‌های آنها آگاه شده و بتوانند کیفیت و تنوع محصولات خود را بالاتر ببرند .

وب سایت رسمی

عضویت در خبرنامه

اگر می‌خواهید از آخرین و محبوب‌ترین مقالات ما ، تخفیف های هفتگی فروشگاه و اطلاع از جشنواره های فروش ویژه مطلع شوید ، همین الان ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید

به جمع اعضای خبرنامه قهوه ایلیا ، خوش آمدید .

امتیاز شما به این مطلب
امید غفوری
امید غفوری
تحصیلکرده‌ی رشته مترجمی زبان انگلیسی است و از سال 92 در زمینه های مختلف زبان از جمله ترجمه و تدریس فعالیت داشته است . وی سابقه فعالیت در چند سایت مختلف را به عنوان نویسنده و مترجم دارد و از سال 95 به تیم قهوه ایلیا پیوسته است .

2 دیدگاه ها

  1. امین گفت:

    سلام
    واقعا سایت خیلی خوب و کاملی دارید ای کاش زودتر با این سایت آشنا میشدم تا خرید های بهتری داشتم.
    سوالی که برام پیش اومده در مورد کپسول قهوه هست چون من واقعا عاشق برند نستله و محصولاتش هستم
    آیا کپسول قهوه فقط مخصوص همین برند هست یا برندهای دیگه هم تولید میکنن؟
    میشه کمی در مورد طریقه ی مصرف کپسول قهوه توضیح بدین منظورم اینه که برای استفاده باید از دستگاه خاصی استفاده کرد یا مثل پودر نسکافه باید فقط توی آب جوش بندازیم تا حل بشه؟
    آیا میشه با دستگاه اسپرسو ساز هم از این کپسول ها استفاده کرد؟این برند پودر قهوه یا دانه ی قهوه هم داره و اگر داره سایت شما هم برای فروش موجود داره؟
    با تشکر فراوان

    • علی شمس علی شمس گفت:

      سلام
      ممنون از لطف شما ، حضور شما باعث دلگرمی ماست.
      #پاسخ به سوال اوتون در مورد برند های تولید کننده کپسول قهوه ، بله برند های دیگری هم کپسول قهوه تولید میکنند مانند بیالتی ، استارباکس و…
      #در مورد طریقه مصرف کپسول قهوه ، به طور کلی برای استفاده از کپسول های قهوه باید دستگاه تهیه قهوه با استفاده از کپسول داشته باشین به طور معمول و رایج به این دستگاه ها نسپرسو یا اسپرسو ساز کپسولی و یا اسپرسو ساز نسپرسو گفته میشه ، نحوه عملکرد این دستگاه ها به این صورته که شما کپسول نسپرسو را داخل دستگاه قرار میدین ، دکمه شروع به کار دستگاه رو فشار میدین و دستگاه برای شما یه اسپرسو بسیار با کیفیت آماده میکنه .
      #برند نسپرسو فقط کپسول تولید میکنه و دانه و پودر قهوه ندارد و فروشگاه قهوه ایلیا کلیه کپسول ها و دستگاه های نسپروس رو برای فروش ارائه میکنه .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *