خواص قهوه ، قسمت سوم !

خواص قهوه

خواص قهوه ، قسمت سوم :

همانطور که در مقالات قبلی در مورد خواص قهوه با نام خواص قهوه ، قسمت اول  و خواص قهوه ، قسمت دوم خواندید ، بررسی در مورد خواص قهوه امروزه در دنیا بحثی کاملا جدی و علمی است ، از همین رو ما تصمیم گرفتیم که در ۶ مطلب به صورت کامل خاصیت های اثبات شده قهوه را که در مراجع و منابع معتبر از آن ها یاد شده است گرد آوری کنیم و در اختیار شما قرار دهیم ، در قسمت دوم از سری 30 خاصیت قهوه به خواص قهوه و تاثیر آن بر انواع سرطان  ، بیماری دیابت نوع 2 ، پارکینسون و نقرس و همچنین تاثیر به سزای قهوه بر سلامت قلب پرداختیم ، در این مقاله نیز تلاش میکنیم به سایر خواص تاثیر گذار قهوه بر سلامتی و زندگی روزمره افراد بپردازیم بپردازیم . با قهوه ایلیا همراه باشید .

19 – قهوه برای ورزشکاران قوی تر از ناپروکسن و آسپرین !!

اکثر ورزشکاران استقامتی و نیمه استقامتی با درد عضلات بعد از تمرین های سنگین و مسابقات آشنایی دارند ، حتی خیلی از افرادی که به صورت پاره وقت و فقط برای زیبایی اندام به باشگاه های بدنسازی مراجعه می نمایند ، همه این افراد برای تسکین درد خود تلاش میکنند که خود را با آسپرین و یا ناپروکسن کاهش دهند ، اما طبق تحقیقات به عمل آمده کافئین موجود در قهوه می‌ تواند تا ۴۸ درصد درد عضلانی پس از ورزش را کاهش دهد این یعنی قهوه در تسکین درد حتی از آسپرین هم قوی تر است. ناپروکسن ۳۰ درصد و آسپرین ۲۵ درصد درد عضلانی را کم می‌ کند و این مهمترین تاثیر قهوه بر ورزش و بدن ورزشکاران است. از طرف دیگر طبق مطالعات انجام شده ، دانشمندان ژاپنی به این نتیجه رسیدند که مصرف منظم قهوه باعش افزایش ۳۰ درصدی گردش خون در هنگام ورزش می شود . شما میتوانید برای مطالعه بیشتر در این زمینه به Coffee ,boosts exercise stamina نگاهی بیاندازید .

خاصیت قهوه

18 – بدن را در مقابل اکسیداسیون محافظت می‌کند !

تحقیقات دانشمندان نشان داده است که قهوه حاوی آنتی اکسیدان های متعدد، به ویژه پلی‌فنول است که این آنتی اکسیدان ها بدن را در مقابل اکسیداسیون محافظت می‌کنند. پدیدۀ اکسیداسیون یک پدیده طبیعی و اجتناب ناپذیر است که نابودی مولکول های سازندۀ بدن را به دنبال دارد. یکی دیگر از پیامدهای اکسیداسیون پیری و ظهور سرطان ها است.

نکته عملی:  با توجه به نتایج این مطالعه باید به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت، بیماری های قلبی – عروقی، سرطان و … و در نتیجه برخورداری از عمر طولانی، دریافت مواد غذایی غنی از پلی فنول مانند سیب، قهوه، انار، انگور، انواع سبزیجات، چای و … توسط تمامی افراد به ویژه سالخوردگان افزایش یابد. نقل قول از سایت “رژیم درمانی نوین”

خاصیت قهوه

17 – با بیماری های کبدی مقابله کنید !

مصرف قهوه با بهبود گاما سرم، آسپارتات آمینوترانسفراز و آلانین آمینوترانسفراز باعث جلوگیری از بروز بیماری های کبد در افراد در معرض خطر این بیماری می شود.در بیماران مبتلا به بیماری مزمن کبدی قهوه باعث کاهش خطر پیشرفت بیماری و مرگ و میر و همچنین کاهش توسعه سرطان( HCC ) شده است. در بیماران مبتلا به هپاتیت مزمن C، قهوه با بهبود پاسخ به درمان ضد ویروسی virologic همراه بود. شما میتوانید برای مطالعه دقیق تر به مقاله تاثیر قهوه بر کبد مراجعه نمایید .

تاثیر-قهوه-بر-سرطان-3

16 – با قهوه از ابتلا به سنگ کلیه جلوگیری کنید :

شاید شما هم این جمله را خیلی وقتها شنیده اید که افراد میگویند ، درد سنگ کلیه از درد زایمان بدتر است . خب شاید حقیقت داشته باشد چون منطقی است زمانی که یک جسم سخت 3-4 میلیمتری بخواهد از داخل یک مجرای نیم تا یک میلیمتری عبور کند اتفاقی درد ناک رخ خواهد داد ، این امر مانند این است که شما بخواهید یک تخم مرغ درسته را با پوست فرو دهید فقط تصور کنید چه اتفاقی برایتان می افتد، پس تمام تلاشتان را بکنید که هرگز سنگ کلیه نگیرید .طبق تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان دانشگاه هاروارد قهوه تاثیر بسزایی در تشکیل سنگ کلیه و حتی سنگ صفرا دارد ، با توجه به این تحقیقات افرادی که روزانه بین 3 -5 فنجان قهوه مصرف میکنند 25% کمتر از افرادی که قهوه مصرف نمیکنند مبتلا به سنگ کلیه می شوند . همچنین نوشیدند روزانه فقط یک فنجان قهوه باعث کاهش 10 % ابتلا به سنگ کلیه می شود .

خاصیت قهوه

15 – قهوه تناسب اندام شما را حفظ میکند !

شاید یکی از بزرگترین فواید مصرف قهوه قبل از فعالیت های سنگین روزانه  قدرت چربی سوزی بالای آن باشد . تحقیقات نشان داده است که مصرف قهوه قبل از ورزش و انجام فعالیت های سنگین روزانه باعث می شود سلول های چربی به عنوان منابع انرژی در بدن مصرف شوند . همچنین درصد بالای کافئین موجود در قهوه باعث می شود سوخت و ساز بدن افزایش یافته و در نتیجه شما در طول روز کالری بیشتری بسوزانید . این مقدار زیاد کافئین همچنین باعث می شود که شما در طول روز اشتهای کمتری داشته باشید و درنتیجه غذای سبک تری بخورید . پس با یک جمع بندی ساده میتوان به این نتیجه رسید افرادی که اضافه وزن دارند با مصرف روزانه مناسب قهوه( 3- 5 فنجان ) و انجام فعالیت های سنگیمن و نیمه سنگین می توانند شاهد کاهش وزن خود باشند و همچنین افرادی که می خواهند شاهد افزایش وزن خود نباشند با مصرف 2-3 فنجان قهوه در روز از افزایش وزن خود جلوگیری کنند  .

خاصیت قهوه

مطالعات تکمیلی در زمینه تاثیر قهوه بر اکسیداسیون : coffee and oxidation

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *